Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Powerbook godkänner inte WPA-lösenordet..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2009-10-22 15:30

Hej!

Jag skaffade i samband med husflytt ett trippel-abonnemang från Telia (bredband, telefoni, och digital-TV). Fick då en Thomson RGW787 (som både är modem och router).

Det var här problemen började...

Förutsättningar: Jag äger 2st bärbara (MBP-ett år gammal samt en Powerbook-5år?)

I helgen skulle jag ge mig på att koppla in dessa trådlöst genom airporten. Med MacBook pro var det inga problem utan det gick smärtfritt, min powerbook däremot vägrar godkänna wpa-lösenordet!
Den hittar utan några problem nätverket "Teliagateway" och den kräver då givetvis att jag ska skriva i wpa-lösenordet men se där är det stopp.. Den snurrar ett tag och försöker ansluta (antar jag) men sen kommer detta meddelandet upp;

"ett fel uppstod vid anslutning till airport nätverket: Telia Gateway XX.XX.XX.XX.XX"

Tilläggas bör att jag tidigare haft BBB och med det funkade powerbooken utan några som helst problem!

Finns det några inställningar jag missat, några självklarheter vid anslutning till trådlöst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-22 17:08

Jag hade ett liknande problem med min dator en MacBook Pro. Den ville inte koppla upp sej trådlöst. Ringde AppleCare som sa att jag skulle öppna Macintosh HD/Bibliotek/Preferenses/ och där flytta hela mappen SystemConfiguration till papperskorgen och sedan starta om datorn. Nu koppar datorn upp sej trådlöst utan problem.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2009-10-22 20:47
Ursprungligen av Joel:

Jag hade ett liknande problem med min dator en MacBook Pro. Den ville inte koppla upp sej trådlöst. Ringde AppleCare som sa att jag skulle öppna Macintosh HD/Bibliotek/Preferenses/ och där flytta hela mappen SystemConfiguration till papperskorgen och sedan starta om datorn. Nu koppar datorn upp sej trådlöst utan problem.

Nja, det funkade inte.. Problemet kvarstår tyvärr!

Har även kollat lösenordet i MacbookPro'n och det är samma, fler tips mottages gärna!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2009-10-22 21:31

Då var det löst..simpelt som alltid men men!

Problemet var att datorn inte fixade wpa-kryptering! Fick ställa ner routern till wep..

Tack joel för svar!

1
Bevaka tråden