Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopierings bugg - använder gamla saker som kopierats

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sprungit på en bugg.

En användare har råkat ut för följande bugg.

Först kopieras A och klistras in i ett dokument.
Sen kopieras B och klistras in. Om samma sak klistras in tex fem gånger kan de två sista gångerna vara A som klistras in och inte B.

Användarna kör 10.5.8.

Det är två användare som har problemet.

De använder bara Office 2008. Så jag har svårt att se vad det kan vara som är problemet. Någon annan som råkat ut för samma bugg?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-10-22 16:08

Nej, har inte råkat ut för det, men då kör jag inte Office 2008 heller, det kan vara en specifik Office 2008 bugg.

Och de har inte installerat något tilläggsprogram som gör att de kan ha flera urklipp?

(som t.ex iClip eller Cute Clips)

Kan man inte spara flera urklipp på samma gång i 2008? (Kan inte prova - sitter bara med 2004 hemma).

Nej, inga tilläggsprogram.

Allt är mycket standard. Mobila-OpenDirectory användare. Microsoft Office 2008 med senaste uppdateringarna.

Fann detta på nätet i natt när jag Googla:
Apple 2009 wish list Terminal.app
Please fix the damn copy/paste bug that makes the paste command paste the previously copied object and not the most recent one. This is specially irritating when you cut a piece of text, paste and you realize you are pasting something else, and that your supposedly cut piece of text is lost forever, unless you can undo and get it back.

Kan säga jag ALDRIG varit med om denna buggen innan, men det tycks finnas några som råkat ut för den. Frågan är ju vad den gemensamma nämnaren är.

De kör MacBook Pro, senaste, alla uppdateringar installerade.

1
Bevaka tråden