Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styrplatta svarar inte på klick/nedtryck - 15" MBP 5,1 med 10.6.1

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 17:35

Efter att datorn vaknat upp från vila eller startats upp fungerar det inte att klicka med styrplattan genom att trycka ned den. Det låter som vanligt men ingenting händer. Något märkligt är kanske att efter att man klickar 5-6 gånger t.ex. på en länk så fungerar det, och då kan man klicka överallt som vanligt igen - i det fönstret/programmet. Byter man program är det samma visa igen. Men som sagt, problem visar sig oftast efter vila och försvinner oftast efter några minuter, men det är ack så irriterande under tiden. Jag känner inte igen problemet från 10.5, men det är förstås möjligt att någonting har hänt med datorn sedan 10.6 installerades, så jag är inte helt säker på att det är ett mjukvarufel även om det låter mest troligt. Finns det någon annan känner igen det här? Skulle ju förstås även vara intressant att veta om det är någon annan med samma konfiguration som INTE känner igen det.

Tacksam för svar!

Edit: jag har läst lite om liknande fall på internet men jag vet inte om någon lösning presenterats.

Senast redigerat 2009-10-19 19:19
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-21 21:37

Verkligen ingen? Hmmmysko.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-10-27 16:24

Har du testat att installera om datorn eller boota från extern hårddisk? Fungerar det om du bootar från installationsskivan?

Det enda jag varit i närheten av är helt döda knappar men fungerande trackpads och då byttes top case om datorn har garanti kvar. I ditt fall var det betydligt knepigare då den fungerar ibland.

Jag hade testat att ringa apple och frågat om felet kvarstår efter ominstallation.

1
Bevaka tråden