Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för kontroll av MP3:or

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-10-21 18:48

Hej!

Jag skulle vilja veta om det finns ett program för att kontrollera om det är fel på MP3 filer! Vissa filer slutar att spela efter en stund, förmodligen har den person som kodat mp3 filen inte lyckats så bra, men ändå trott att den är okey. detta har jag stött på allt för ofta med dåliga mp3or. Jag undrar alltså om det finn ett program som kan kontrollera felaktigheter i mp3orna.

MVH.
Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-21 20:40

Hej. Kan du inte be personen att skicka filerna igen eller kolla med personen om filerna är trasiga hos honom med?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-10-21 21:13

Lite svårt om det är en torrentfil

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-10-21 21:15

Genomsöka.

Men något program för att genomsöka och gallra bort dåligt kodade mp3or måste väl finnas?

Om det är MP3:or som du får ladda ner, så bör du kunna kontakta upphovsmannen på något sätt, och få nya bättre versioner av låtarna.

Om det är pirat-kopierade MP3:or så stänger vi tråden här. Sådana diskussioner är inte tillåtna på 99.se.

Misstänker att det senare är det som gäller, och stänger därför tills vidare. Du får kontakta mig med en motivering till varför den eventuellt ska öppnas igen.

/Mod

1
Bevaka tråden