Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Databas i PalmOS

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal Handspring som jag köpte bl.a. för att kunna har register över mina böcker på. Det blir så lätt att man köper sådan man har när man handlar på antikvariat.

Jag hittade dessvärre inte någon bra lösning när den var ny och sedan har det inte blivit av. Skulle verkligen behöva föra över databasen nu. Den finns i ett gammalt FMP-register. Finns det någon möjlighet att synka den med Palmen. Det gör inget om det kosta någon eller några hundralappar, men helst vill jag kunna testa att det fungerar innan jag slänger bort en massa pengar.

Operativsystemet är Palm OS 3.1.1.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-11 17:48

Det skall funka med Filemaker Mobile på PalmOS 3.11. Du behöver FMP 5.5 eller 6 på macen oxå (finns nog trialversion)

Kolla här:

http://www.filemaker.com/products/mbl_requirements.html

Kostar iofs $49 men det är nog den smidigaste lösningen...

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Det skall funka med Filemaker Mobile på PalmOS 3.11. Du behöver FMP 5.5 eller 6 på macen oxå (finns nog trialversion)

Kolla här:

http://www.filemaker.com/products/mbl_requirements.html

Kostar iofs $49 men det är nog den smidigaste lösningen...

Verkar lite dyrt, särskilt med tanke på att jag nog inte har FMP 5.5 (tror att det bara är 3.x någonting). Är det någon här som har testat och vet att det fungerar?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-11 18:43

Vet inte vad du menar...

Att det INTE fungerar med FMP3 på Macen framgår ju klart av spec sidan jag länkade till...

Att det fungerar med FMP5.5 framgår lika klart det...

litar du inte på vad de skriver om sin egen produkt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
litar du inte på vad de skriver om sin egen produkt?

Nej, det händer emellanåt att man köper sådant som inte fungerar eller fungerar dåligt. Jag försöker att aldrig lita på vad företag skriver om sina egna produkter. Det är oftast väldigt överdrivet, inte minst om det är amerikanska företag som informerar via webben där konsumentverket och andra inte kan komma åt dem.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-11 19:08

Nåja, det här kan du nog lita på, Filemaker är ju ett ganska etablerat företag - känt för bra produkter och dessutom helägt av Apple... dessutom är ju hela iden med FMP Mobile kopplingen till Macen... har svårt att tro att de skulle luras på den punkten

Vill du ha svenskt konsumentskydd så är det ju bara att handla på Applestore SE...

Det fungerar, klockrent. Jag har kunder som synkar mellan palm och FMP5/6 databaser i stationära macar.

  • Medlem
  • 2003-05-11 19:21

Har inte testat själv men jag vet någon som har hela sitt liv organiserat med det där programmet och filemaker och han verkar mycket nöjd.

Schysst att det inte bara visar registret utan att man kan lägga till och ändra poster på Palmen.

1
Bevaka tråden