Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop CS5 nytt...

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det har kommit en första förhandstitt på kommande funktioner i PS CS5.
Patchmatch
YouTube - Adobe Photoshop CS5 - Patchmatch - www.CS5.org

Samt en video på saker de håller på attt testa ut om det kan va något i kommande PS CS-versioner:
Sneak Peek Into the Photoshop Labs
Videos Posted by Adobe Photoshop: Sneak Peek Into the Photoshop Labs [HQ] | Facebook

Vad tycker ni om det ovan och vad önskar ni er i Photoshop CS5?
Photoshop CS5 förväntas släppas runt april nästa år.

  • Medlem
  • 2009-10-18 11:27

Jag vill kunna växla fönster med cmd+<.

Dom får gärna göra "Sharpen Tool" användbart.

Ursprungligen av Chaosstar:

Dom får gärna göra "Sharpen Tool" användbart.

Det är en av de funktioner som har förbättrats.

Stefan

En rejäl genomgång av alla gamla filter vore trevligt också, jag tänker mig att det finns vissa som verkligen ingen använder.

  • Medlem
  • 2009-10-20 22:14

Det där är ju fusk!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-21 13:05

Ahhhh, vilket skönt fusk

Adobe Photoshop Video | Facebook
Ligger lite fler filmer på sidan nu.
Bland annat från Avatar.

Kommit in ytterligare några nya filmer.
Riktigt nice...

Förövrigt så pratas det om 21-22 april?
Adobe CS5 release date ? Aprill 21-22 ? | Adobe CS5

Visserligen offtopic, men 64-bit stödet, gäller det enbart Photoshop CS5 eller hela CS5 sviten? Jag hittar bara information om att Photoshop är i 64-bit, det nämns inget om övriga program är kvar i 32-bit eller också är 64-bit.

Dessutom verkar gränssnittet vara kvar i Flash, som CS4. Urk… skönt att jag skippade CS4. Hade helst velat ha renodlat Mac gränssnitt i CS5 på Mac OS X och renodlat Windows gränssnitt i Windows.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-17 21:47
Ursprungligen av The Real Viking:

Visserligen offtopic, men 64-bit stödet, gäller det enbart Photoshop CS5 eller hela CS5 sviten? Jag hittar bara information om att Photoshop är i 64-bit, det nämns inget om övriga program är kvar i 32-bit eller också är 64-bit.

Dessutom verkar gränssnittet vara kvar i Flash, som CS4. Urk… skönt att jag skippade CS4. Hade helst velat ha renodlat Mac gränssnitt i CS5 på Mac OS X och renodlat Windows gränssnitt i Windows.

På Adobes blog sades att CS5 kommer att ha 64bit stöd. Jag antar att då kommer alla program att vara 64bit. Men det är Adobe vi pratar om. Då kommer nog några program att vara i 32bit så att de kan ha några nya funktioner för CS6.

//Rob

Skulle gärna se vassare dodge/burn-verktyg med ställbart tonomfång/angreppspunkt, skulle verkligen underlätta vid pilligare friläggningsjobb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-26 09:59
Ursprungligen av Chaosstar:

Ja, det där är faktiskt helt magiskt. Bara den funktionen själv säljer nog ett par kopior kan jag tänka mig. Om den håller 100% alltså, man ser ju inte hur det blir om man zoomar men som sagt, magisk.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-26 10:12

Otroligt bra. Kommer nog att uppgradera till CS5. Struntade faktiskt i CS4an.

//Rob

Ska bli väldigt intressant att se hur bra det där funkar på högupplösta bilder när man granskar dom närmare.

Men det ser helt sjukt ut...

Här kommer en helt otrolig video. YouTube - More Photoshop CS5 Content-Aware Fill Sneak Peek Awesomeness

Ursprungligen av jurassic579:

hahahaha

Lite om "Puppet Tool". Användare av After Effects känner säkert igen sig.

YouTube - Puppet Warp Sneak Peak

Ja det är liknande i Director också.
Smidigt.
Men det blir nog oftare att man använder det som i den senare demon med huset än med frilagda människor.

Någon som vet var man kan tipsa Adobe om en idé?

Jag sitter och jobbar ganska mycket med högupplösta bilder och måste ganska ofta maila iväg lågupplösta varianter. Dessa behöver jag ju själv aldrig använda så jag skulle vilja ha en funktion som sparar bilderna enligt ens egna preferenser, storlek, färgprofil, jpeg etc direkt ner i ett nytt mail.

Så slipper man spara dom på skrivbordet och sen slänga.

Ursprungligen av jurassic579:

Någon som vet var man kan tipsa Adobe om en idé?

Kanske här:
https://www.adobe.com/cfusion/mmform/index.cfm?name=wishform

Tack.. Blixtsnabbt svar fick man också.

Kanske off topic att tipsa här men det här var precis vad jag letade efter.

Try the NAPP emailer:

http://russellbrown.com/scripts.html

Finns en bra video också.

Går att beställa nu. Kommer i slutet av maj.

Adobe CS5 - Everything about Adobe Creative Suite 5

CS5.se|Allt nytt i Adobe Photoshop CS5
Moderskeppets genomgång av de nya funktionerna...

Bevaka tråden