Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BookArc - The unboxing

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-09 15:39

Jag har precis fått hem mitt Twelve south BookArc-ställ och tänkte att lite bilder och info kan väl alltid glädja någon

Stället kommer förbackat i en ganska elegant kartong.

Elegant och robust.

Locket av...

What's in the box?
Själva stället såklart, en liten instruktionsbroschyr samt tre olika gummilister varav en sitter förmonterad på stället. Listerna är numrerade 1, 2 och 3 och i broschyren specificeras det vilken list som passar till vilken Mac.

Själva stället är tillverkat i aluminium och känns väldig robust. Gummilisten sitter fast ordentligt och stället har även gummifötter.

Mitt skrivbord före...

Och efter...

Datorn står stadigt i stället utan att för den skull sitta fast. Man lyfter lätt datorn ur stället utan att stället vill följa med.
Stället är ganska dyrt men det andas kvalitet och sparar utrymme på skrivbordet. Vore inte priset så högt, 594 pistoleros på Macoteket, så skulle det få toppbetyg men nu ger jag det bara 4/5.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-10-09 17:51

Riktigt najs. Verkar passa bra på ditt skrivbord!

En power fråga

När du skall sätt på datorn på morgonen måste du ta ur den ur hållaren då för att komma åt power knappen eller finns det någon inställning för att komma runt detta??
Eller du kanske bara har datorn i viloläge hela tiden.

Är själv riktigt sugen på att köpa en bookarc

MVH

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-18 11:22

Tycker inte priset va så farligt iaf.

Undrar också om det här med att sätta igång datorn...?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-18 13:18

Jag sätter nästan alltid datorn i viloläge när jag inte använder den. De gånger jag stänger av burken är ganska lätträknade

Men som svar på er fråga. Nej, det går inte att komma åt powerknappen utan att ta datorn ur stället.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-18 13:36

Nej det förstog jag att det inte gick, tänkte bara om det fanns nått annat bra knep som jag inte tänkt på

Borde det inte gå att aktivera typ wake on lan och så borde den vakna av att man stoppar i nätverkssladden till routern eller så? hmm nu så är jag iofs väldigt OT, bryter ut inläggen till en separat tråd senare om det blir några st

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-18 19:01

Har funderat på att skaffa ett (eller två) sådana ställ till mina Macar.
Det jag undrar över är storleken på de olika gummilisterna som meföljer?
Jag har idag nämligen ett SPECK-skal runt min ena som jag alltid bär med mig, och det lägger till några millimeter till storleken. Och man vill ju inte ta av skalet varje gång man vill ställa datorn i detta stället.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-19 17:29

Jadu. Listen som sitter monterad vid leverans är tänkt för alu macbook och alu macbook pro. Det finns ett spel på någon millimeter eller två på varje sida om datorn när den står i stället. List nummer två är tänkt till den äldre macbooken av plast och är därmed lite större. Vet dock inte om du kan klämma in ditt speck-skal i nån av listerna, det måste du nog testa själv.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-19 20:11

Tackar för feedback
Håller med föregående talare, tackar för bilderna!

Ursprungligen av RooX:

Jadu. Listen som sitter monterad vid leverans är tänkt för alu macbook och alu macbook pro. Det finns ett spel på någon millimeter eller två på varje sida om datorn när den står i stället. List nummer två är tänkt till den äldre macbooken av plast och är därmed lite större. Vet dock inte om du kan klämma in ditt speck-skal i nån av listerna, det måste du nog testa själv.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-10-19 18:28

Inte för att jag är intresserad av den här produkten, men det var kul med såna här bilder! Bra initiativ, hoppas att fler kan ta efter

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-19 21:26
Ursprungligen av ledin:

Inte för att jag är intresserad av den här produkten, men det var kul med såna här bilder! Bra initiativ, hoppas att fler kan ta efter

Nöjet är helt på min sida

1
Bevaka tråden