Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör ni med uppdatering av många datorer?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag undrar hur ni gör.
jag har ca 200 macar som jag supporterar och vill styra uppdateringar till dom.
när det gäller apples så är det inga problem men det är adobes och microsofts uppdateringar som är problem då dom har egna uppdaterare.

finns det ngt program som kan hantera detta och skjuta det till användare.
detta gäller samma med firefox och liknande men dom är lite lättare att hantera.

för som det är nu så måste man installera uppdateringarna på en maskin i taget eller ta och göra paket på sin egna installation.

tack på förhand

Försök alltid sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om! Den tidigare rubriken ("Hur gör ni?") säger ingenting om vad tråden handlar om.

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Försök alltid sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om! Den tidigare rubriken ("Hur gör ni?") säger ingenting om vad tråden handlar om.

/Mod

Ska tänkta på det i framtiden.
tack för påminelsen.

Apple remote desktop 3 ?

Det har väl funktioner för uppdateringar som ligger utanför Apples ?

inte så hemma på serververktygen, men vet att vi har många servergubbar/gummor här.
Avvakta ett slag skall du se att ngn kommer förbi.

Ursprungligen av Goflorp:

Apple remote desktop 3 ?

Det har väl funktioner för uppdateringar som ligger utanför Apples ?

inte så hemma på serververktygen, men vet att vi har många servergubbar/gummor här.
Avvakta ett slag skall du se att ngn kommer förbi.

ja remote desktop är ju ett måste men den kan ju tyvärr bara skjuta ut programmen. jag måste få tag i adobe/microsofts paket, jag vill inte göra dom själv. och det är där det ligger som problem att dom har sina update programvaror som gör jobbet.

Ursprungligen av MatsOlov:

Du kan styra även detta via din server på samma vis som man kan göra med även Apples uppdateringar. Det är några år sedan jag sist sysslade med det så jag minns inte hur man går till väga men det funkar.

jasså man kan det. känns som att man ska googla lite till för jag letade efter just det.
för du menar att man kan skicka ut sina egna uppdateringar via software update servern?

tack för era svar

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-10-19 19:46

Du kan styra även detta via din server på samma vis som man kan göra med även Apples uppdateringar. Det är några år sedan jag sist sysslade med det så jag minns inte hur man går till väga men det funkar.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-10-21 14:35

Nu har vi inte fullt lika många datorer att hålla reda på men som redan har sagts så fungerar skärmdelning utmärkt, eller Apple Remote.

I de fall där det går tas uppdateringen hem och sedan installeras den från en och samma plats. I annat fall startar vi Software Update på datorn.

1
Bevaka tråden