Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express tillsammans med Thomson speedtouch på en Vista PC

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte hjälpa min bror att installera en Airport express till sin Vista PC.

Lätt tänkte jag.

Han skulle enbart köra den för att kunna streama musik från iTunes och även Spotify.

Jag lyckades direkt att få igång Airporten och ljud ut till stereon från iTunes men när jag skulle köra Airtunes eller använda Spotify upptäckte jag att internet uppkopplingen inte ville fungera.

Thomson speedtouch hade lagt av helt enkelt.

Jag har försökt flera gånger utan resultat - antingen fungerar airport eller så fungerar Thomson Speedtouch.

Någon som kan hjälpa till.

Vore mycket tacksam.

Jag vore som sagt mycket tacksam om det finns någon som vet hur jag gör att koppla ihop en Thomson Speedtouch med Airport express så att man kan köra airtunes.

Jag har försökt alla varianter men inser att jag inte är såpass bra på Vista eller på detta överhuvudtaget.

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-02 11:17

Det här med att problemskjuta wireless är ingen lätt sak.

Det är inte helt ovanligt med problem med Airport Express och streaming även om man har Apple hårdvara från början till slut.

Just din kombination är säkert inte så vanlig att någon har erfarenhet av den. Läs på så mycket du kan i manualer, googla, osv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-18 21:06

Draags: Undrar om du fick ngn ordning på det för jag har ungefär samma problem :/

Jag tror att det inte gick så bra. Tyvärr

1
Bevaka tråden