Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisken kunde inte partitioneras

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För det här hela tiden vad ska jag göra?

Till och börja med har du följt förslaget och reparera hårddisken med skivverktyg?

Jag viste inte hur man gjorde med googlade upp det och andra problem jag ahde på vägen och nu är allt fixat och windows funkar fint med bootcamp

Bumpar tråden då jag har exakt samma problem.

Får upp samma felruta i Boot Camp när jag försöker partionera hårddisken och den föreslår att jag reparerar disken via skivverkty. När jag försöker göra det får jag upp denna felruta

Ger inte direkt mycket att gå på! Någon som har en aning om vad som kan vara problemet och hur jag skulle kunna fixa det?

Hade samma problem nyligen och löste det helt enkelt genom att skeppa hela skiten till en extern disk och sen tillbaka. (Skivavbild med Carbon Copy Clone, se till att backa upp först.) Det funkar kalas även om det är lite omständigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-09 01:31
Ursprungligen av eskimo:

Hade samma problem nyligen och löste det helt enkelt genom att skeppa hela skiten till en extern disk och sen tillbaka. (Skivavbild med Carbon Copy Clone, se till att backa upp först.) Det funkar kalas även om det är lite omständigt.

Precis, den kan inte partionera upp din disk eftersom vissa filer inte kan flyttas på. Filer som ligger på den delen av disken som ska bli din Windows-partion.
Ju fullare disk, ju längre använd dator (från installation eller omformatering) och ju större Windows-partion man vill göra desto oftare råkar man ut för detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 23:53

Jag hade exakt samma problem igår. Reparerade först skivan genom att starta upp på Leopard-disken. Försökte partitionera på nytt, gick åt skogen. Slängde över alla filer större än 1 gig till en extern disk och försökte igen. FUNKADE! Sitter på Explorer i Windows nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-18 23:29

Jag löste det med iDefrag.

1
Bevaka tråden