Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Adobe Flash Reader 10.0.32.18

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den senaste veckan eller så har jag upptäckt att det är problem att se vissa Flashsidor och det gäller oavsett om jag använder mig av de senaste versionerna av Safari, Opera, Omniweb, Firefox tillsammans med den senaste versionen av Flash Reader (10.0.32.18).

T ex ser jag inte instruktionsfilmerna som visas på Fotografi - Visuell kommunikation, 7,5 högskolepoäng i samarbete med Moderskeppet och Fotografi - Visuell kommunikation, 7,5 högskolepoäng i samarbete med Moderskeppet. Tidigare såg jag dessa exempelfilmer utan några som helst problem, men inte nu längre.

Har testat att avinstallera och sedan ominstallera Flash Reader ett antal gånger, men utan resultat. Likaså testade jag version 9 av Flash Reader, men då såg jag inget alls någonstans som hade med Flash att göra.

Tror att problemen möjligtvis uppstod i samband med att jag installerade ClickToFlash, men även efter avinstallation av detta program så kvarstår problemet. Liakså borde väl ClickToFlash enbart påverka Safari?!

Jag har en MBP (late 2007), MacOS 10.5.8.

Ingen som har liknande problem med Flash?

Kanske löser det sig om jag uppgraderar till Snöleoparden …

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-18 13:59

Det fungerade alldeles utmärkt för mig med Leopard och som använder Flash 10.0.32.18. Troligen är det din installation som behöver styras upp.

Avinstallera flash: How to uninstall the Adobe Flash Player plug-in and ActiveX control (särskilt program fordras)
Släng mappen: Bibliotek/Macromedia/Flash Player
Installera senaste versionen på nytt: Download Adobe Flash Player

1
Bevaka tråden