Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Worms till Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-22 16:08

Har precis köpt en Ibook G4 och vill nu ha det barnsligt roliga spelet Worms till burken.

Jag har endast sett Worms 3D till Mac och jag undrar nu om någon vet om och var man kan få tag på tidigare versioner av Worms som Worms 2, Worms Armagedon osv...

Enligt mig ska maskar vara i 2D.

MVH

Stefan

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-22 16:46
Ursprungligen av Gran:

Har precis köpt en Ibook G4 och vill nu ha det barnsligt roliga spelet Worms till burken.

Jag har endast sett Worms 3D till Mac och jag undrar nu om någon vet om och var man kan få tag på tidigare versioner av Worms som Worms 2, Worms Armagedon osv...

Enligt mig ska maskar vara i 2D.

MVH

Stefan

Original-worms finns för 9.x. Det ska nog funka med classic. Var du hittar det vete fan

  • Medlem
  • 2005-03-22 17:11
  • Medlem
  • 2009-10-11 23:00
Ursprungligen av Giggs:

Här: status

Länken funkar inte längre, utan det är hit man ska istället:

Macintosh Garden - Celebrating macintosh abandonware!

Ursprungligen av Giggs:

Länken funkar inte längre, utan det är hit man ska istället:

Macintosh Garden - Celebrating macintosh abandonware!

Rena nostalgitrippen ju
Man blir förvånad över hur många bra spel som blivit övergivna. Och då menar jag riktigt bra spel som det uppenbarligen lagts många timmar på att utveckla. Genomtänk spelide, grafik, ljud, balanserade mm.

The Macintosh Garden: http://mac.the-underdogs.org

[edit] attans

Ursprungligen av Gran:

Har precis köpt en Ibook G4 och vill nu ha det barnsligt roliga spelet Worms till burken.

Jag har endast sett Worms 3D till Mac och jag undrar nu om någon vet om och var man kan få tag på tidigare versioner av Worms som Worms 2, Worms Armagedon osv...

Enligt mig ska maskar vara i 2D.

MVH

Stefan

Är ingen gamer men jag gillar gamla 2D-Worms skarpt. Det verkar som om de avbröt portningen av Worms 2/Armageddon/World Party (någon av de senare 2D-titlarna). Tyvärr. Och nu verkar alla kommande titlar vara i 3D vilket jag håller med dig om känns bra tråkigt.

Sätt upp en petition online så skriver jag under.

  • Medlem
  • Klippan
  • 2009-10-11 20:46

Den här tråden räknas nog som död men hittade det här: Hedgewars
Ett försök till att göra en klon av Armageddon/World Party. Inte lika bra som orginalet men bättre inget. Kostar gratis

Sedan har ju Ambrosia en del klassiker i sina arkiv. Gillar man Old School kan man ju exempelvis kolla in Apeiron X.

Deras Maelstrom finns för övrigt till OS X i en inofficiell version sedan flera år.

1
Bevaka tråden