Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hälp med att välja Iphone 3GS skydd. Vad ska jag välja? Invisible Shield eller case?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-20 15:56

Tjena! Min Iphone 3GS är förhoppningsvis snart i min ägo och jag tänkte köpa något slags skydd att ha från dag et. Den ska inte ha en enda repa på sig

Jag vill inte att skyddet ska vara för mycket ivägen, den ska gå att ha i fickan med skyddet på. skärmskydd kommer jag ha i vilket fall, och här är några skydd som jag kikat in:

Clear-Coat
Apple iPhone 3GS Full Body Protection

Ska vara som jag förstått bättre än Invisible Shield så den ska vara lättare att så på.

Invisible Shield
ZAGG | invisibleSHIELD | Apple iPhone 3G/3GS Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield

Sedan som jag förstått om man ska ha case så ska man inte ha hen "Hard-case" då de kan ge min vita Iphone missfärgningar. Här är de andra skydd jag tittat på:
Att ha telefonen i hela tiden sedan plocka ur när den ska användas:
Clas Ohlson Internetbutik - Allt för en enklare vardag

Eller ett vanligt siliconfodral (Behöver inte länka alla vet nog vad jag menar)

Sedan har jag tittat lite på Incase Slider, något o ha? Incase - Slider Case for Apple® iPhone 3G/3G S - Black - CL59055

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-20 20:52

Gillar du incase slider kan du kolla på Rebel Scholar oxå, har två såna själv. Inte fått min iphone än dock.

När jag köpte min iPhone 3G tänkte jag också skydda den. Beställde både skydd i stil med invisible shield samt ett fodral. Skärmskyddet gjorde att man fick betydligt sämre känslighet på skärmen, så det åkte bort samma dag. Baksidan gjorde att mitt läderfodral fastnade så det togs också bort. Visst får man små repor, framför allt syns dom på äpplet på baksidan, men det är det värt. På cirka ett år lyckades jag endast få en repa i glaset, då på grund av att jag råkade sätta telefonen i samma ficka som nycklar med mera.

Min vita iPhone 3GS använder jag precis som Apple tänkt den, utan skydd och hinnor och hittills även utan fodral. Får den en repa så får jag leva med det, blir den riktigt förstörd av repor får jag väl byta ut fronten eller baksidan. Huvudsaken är att den känns bra att använda vilket jag INTE tyckte det gjorde med skyddshinnorna monterade.

Slutsats: Skyddshinnorna gör att touchpanelen inte känns lika bra som den är. För mej är det värt mera med bra känsligheten än att jag eventuellt besparar mej en repa genom att få en sämre känsla av telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-22 08:33
Ursprungligen av air:

När jag köpte min iPhone 3G tänkte jag också skydda den. Beställde både skydd i stil med invisible shield samt ett fodral. Skärmskyddet gjorde att man fick betydligt sämre känslighet på skärmen, så det åkte bort samma dag. Baksidan gjorde att mitt läderfodral fastnade så det togs också bort. Visst får man små repor, framför allt syns dom på äpplet på baksidan, men det är det värt. På cirka ett år lyckades jag endast få en repa i glaset, då på grund av att jag råkade sätta telefonen i samma ficka som nycklar med mera.

Min vita iPhone 3GS använder jag precis som Apple tänkt den, utan skydd och hinnor och hittills även utan fodral. Får den en repa så får jag leva med det, blir den riktigt förstörd av repor får jag väl byta ut fronten eller baksidan. Huvudsaken är att den känns bra att använda vilket jag INTE tyckte det gjorde med skyddshinnorna monterade.

Slutsats: Skyddshinnorna gör att touchpanelen inte känns lika bra som den är. För mej är det värt mera med bra känsligheten än att jag eventuellt besparar mej en repa genom att få en sämre känsla av telefonen.

Om jag tänker tillbaka så har jag alltid varit väldigt försiktig med mina telefoner, i alla fall den första veckan. Så fort första repan kommer och oskulden är borta då blir det alltid andra bullar och jag är inne på samma linje som Air. Skyddsfilm på skärmen förstör känsligheten och även ett tunt skal får telefonen att växa markant och skyddar ingenting annat än ett redan ganska stryktåligt plaststycke. Visst kan andrahandsvärdet påverkas men ingen (?) av oss använder ju våra saker för att sälja....

Någon undrade över skillnanden mellan vit och svart och jämför jag mina två telefoner så tycker jag absolut att repor syns mer på den vita, smuts letar sig ned i revorna och riktigt lyser

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-20 23:59

Har nu beställt Clear-Coat. Som invisible shield, men jag har fått intrycket att de ska vara lite lättare att få på.
Hade skärmskydd till och från på min 2G. Efter normal använding utan skärmskydd ett tag så blir skärmen repig. Baksidan blir också sjukt repig. Hur lätt syns repor på vit iphone 3GS?

Antar att jag beställer en case/väska/ficka och tvingar mig själv använda den. Tack för tipsen!

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2009-09-21 08:54

Hej,

Jag gillar det här skalet: Incipio Ultra Light Feather fodral för iPhone 3G - Apple Store (Sverige)

Det är smidigt och ger bättre grepp, sen så är display skyddet som medföljer riktigt bra.

Har dragit på Invisible Shield full body på min. Mycket lätt att få på. Dessutom snyggt. Syns knappt att det är på.

Som andra vittnar om så försvinner lite av känslan. Dessutom "fastnar" jag med fingret ibland då jag t.ex. ska zooma=sjukt irriterande. Ska dock prova två veckor med skyddet. Fortsätter jag fastna åker det av.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-24 23:27
Ursprungligen av xnation:

Har dragit på Invisible Shield full body på min. Mycket lätt att få på. Dessutom snyggt. Syns knappt att det är på.

Som andra vittnar om så försvinner lite av känslan. Dessutom "fastnar" jag med fingret ibland då jag t.ex. ska zooma=sjukt irriterande. Ska dock prova två veckor med skyddet. Fortsätter jag fastna åker det av.

Om de e så kan man ju bara ta av "Framdelen" Har du Vit eller svart ifån? Har du fått någon repa överhuvudtaget med Invisible Shield på?

Ursprungligen av Bj0k:

Om de e så kan man ju bara ta av "Framdelen" Har du Vit eller svart ifån? Har du fått någon repa överhuvudtaget med Invisible Shield på?

Har en svart.
Absolut inga repor.
Kommer nog att behålla skyddet på trots sämre känsla.
Inga problem att råka stoppa ner fånen i byxfickan där det redan ligger ett gäng nycklar.
Samma sak om man drar ner den i träningsbagen eller liknande.

Vad tror ni om att skippa framsidan och bara köra baksidan?

Jag har en svart iphone, har den alltid ensam i fickan/väskan. Vill inte tappa känslan på skärmen. Samtidigt vet jag om att jag kommer bli vansinnig om jag får en repa på skärmen..

Några visdomar att bjuda på?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-30 10:37
Ursprungligen av minipod:

Vad tror ni om att skippa framsidan och bara köra baksidan?

Jag har en svart iphone, har den alltid ensam i fickan/väskan. Vill inte tappa känslan på skärmen. Samtidigt vet jag om att jag kommer bli vansinnig om jag får en repa på skärmen..

Några visdomar att bjuda på?

De e klart du bara kan köra baksidan. Invisible Shield kan du till och med beställa bara baksidan av! Men å andra sidan är det väll lika bra att köpa båda om man ändå ska köpa, det är ju ett jävligt bra skärmskydd. Själv har jag beställr clear-coat och en ficka till telefonen. Nu fattas bara själva luren.

Ursprungligen av Bj0k:

De e klart du bara kan köra baksidan. Invisible Shield kan du till och med beställa bara baksidan av! Men å andra sidan är det väll lika bra att köpa båda om man ändå ska köpa, det är ju ett jävligt bra skärmskydd. Själv har jag beställr clear-coat och en ficka till telefonen. Nu fattas bara själva luren.

Har funderat på det. Men skulle jag tappa känsla på skärmen, som några nämnt att man gör, skulle jag bli vansinnig... O:-)

Var hittar jag någon som säljer endast en baksida? Finns bara full eller screen.. Är iofs inte så dyrt med full. Går ju att köpa och bara använda baksidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-25 08:39

Körde med invisible shield ett tag, stördes inte av mindre känslighet däremot så blev skyddet äckligt brunt efter ett tag (på baksidan) och jag har en vit iphone så det såg inte bra ut.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2009-10-01 15:57
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-10-01 18:53

Ett annat tips är Bodyguardz.com , riktigt bra invisible shield. Lite jobbigt att få på det, men absolut värt det när det sitter på. Märker inte att det sitter där.

Jag har exakt detta skalet, tog en dag sen var hela baksidan repig, dock hellre den än telefonen men det är ändå tråkigt att se på ett repigt fodral också.

försökte få på mitt invisible shield innan å de va fan helt omöjligt att få de snyggt! jag kollade på videos innan så ja visste att ja gjorde rätt.. ne fy fan vilken skämt! verkar hur bra som helst i teorin men i praktiken suger de.. de blir till att skaffa sig ett sånt där läderfodral som fånen kan glida ner i. tkr nästan de e lite ballt gillar inte dessa skal som finns.. blir för tjockt då.

tummen89, knepet är att använda RIKLIGT med shieldSPRAY.

Det går absolut att få det perfekt eller så nära perfekt som möjligt, det gäller "bara" att ha tålamod.

Ursprungligen av iphonebutiken:

tummen89, knepet är att använda RIKLIGT med shieldSPRAY.

Det går absolut att få det perfekt eller så nära perfekt som möjligt, det gäller "bara" att ha tålamod.

nu va de ju inte ens nån spray med, utan bara nån svamp med nån slags vätska i.

Man tappar väl fortfarande känslan av att ha en iPhone om man sätter på ett skydd?
Har ett InvisibleShield liggandes på hyllan här men har hört av personer som satt på det att man tappar känslan.

Jag kör på Incipio Feather, det är ett hårt skal men som är väldigt tunnt, men förlorar ju tyvärr känslan av en glansig iPhone men de skonar ju telefonen mot lite skrapningar. Jag hade ett gummi skydd förut men de fastnade bara i fickan hela tiden och var allmänt besvärligt.

Håller med lappsakojs och aworro beträffande Incipio Ultra light. Den är mycket bra och hyfsat lätt att snäppa av och på ifall man behöver det. Då antifett behandlingen av skärmen är mycket effektiv och då den är nästan omöjlig att att repa så är det helt onödigt med skärmskydd.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-19 13:26

Jag har testat flera olika skydd o fodral att använda när jag jobbar (inom bygg). En förutsättning tycker jag är att skyddet är enkelt att ta av och på eftersom jag, precis som flera andra varit inne på, inte anser att ett skydd normalt sett behövs "till vardags" (alla skydd förtar ju givetvis en del av originalkänslan om inte annat avseende utseendet)!! En del skydd sitter så tajt att man får känslan av att skada luren när de skall av o på och det är ju inte så kul! Nu använder jag ett läderfodral från Teknikmagasinet!! Helt suveränt bra! Kostar 199:--, tar en sekund att stoppa i eller ta ur telefonen från och det har ett uppfällbart "lock" som skyddar glaset. Alla anslutningar är åtkomliga. Locket hålls på plats av små inbyggda magneter (som inte märks). Rekommenderar det här fodralet varm. Det funkar kanonbra. Jag låter det nästan sitta kvar på fritiden ibland - mot mina principer! Kan inte fixa en länk nu men ni hittar det säkert enkelt på deras hemsida eller i närmaste butik!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-27 10:26

Jag änvänder ARTWIZZ ScratchStopper till framsidan och så använder jag Invisible shield på baksidan:)
ARTWIZZ Scratchstopper fungerar utmärkt! man tappar inte känslan och man fastnar aldrig. Det är som att den inte ens finns där :)! Testa!
Artwizz ScratchStopper (iPhone 3G/3G S) - skyddsfilm - iPhonebutiken.se

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-10-30 22:23

jag har invisbile shield full body och det suger. Jag har en vit iphone 3gs och den har ändrat färg på baksidan, den har blivit rosa och den har inte heller den där cleana vita färgen längre, framsidan har fått massor med repor

KÖP INTE INVISIBLE SHIELD

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-10-30 23:26

Om man har en svart iphone så funkar det hur bra som helst. har du tagit bort invisible shieldet från skärmen? för det blir bara repor på skärmskyddet när man tar bort det finns det inga där. och det jag gillar med invisible shield på baksidan är att det tar bort alla repor man har innan, så repor man skaffat på sig innan syns inte när man sätter på invisible shield

1
Bevaka tråden