Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Myrkrig i alla färger, extern skärm, 13" Unibody

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon gång ibland får jag myrkrig i alla färger på den externa skärmen till min veckogamla MBP 13".

Det hjälper att dra ur mini display port-kontakten och sätta tillbaka och ibland går det över av sig själv, så det är inget jätteproblem, men är det någon som vet vad det beror på och om det går att fixa?

Jag vet att jag läste om någon annan som haft samma problem, men jag kan inte hitta det inlägget igen...

Skärmen är en LG, den har aldrig gjort så förr med min gamla dator. Den sitter kopplad med Mini display port till DVI med Apples adapter och en vanlig DVI-DVI kabel.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-16 14:58

Ringt Apple än? Du har 90 dagars fri support.

//Rob

Mmmm bra tänkt! Ska göra det!

Men är det någon här som vet mer om det vore det kul om ni skriver det, så skriver jag vad Apple säger när jag pratat med dem.

Update: Apple hade inte en susning och hade aldrig hört talas om det förr.....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-16 18:36
Ursprungligen av Helmetrock:

Update: Apple hade inte en susning och hade aldrig hört talas om det förr.....

Då ska fråga Apple hur du kan lösa problemet. Det är det Apple supporten är för.

//Rob

Jag har samma problem på min MBP 15" som jag köpte i juni, problemet uppstår när jag väcker datorn ur vila men det brukar räcka att stänga av och sätta på den externa skärmen för att det ska försvinna.
Jag har inte brytt mig om att kontakta Apple eftersom det händer så sällan och jag inte orkar, kan eller vill vara utan min dator om dom ber mig skicka i väg den utan jag väntar hellre och ser om det kanske försvinner med någon uppdatering i framtiden.

Jag har samma problem, och om man har tålamod att vänta upp till 25 sekunder så släpper det

Inträffar när jag kopplar in sladden eller väcker upp efter vila vad jag vill minnas. har noterat problemet ca 4ggr på 2 - 3 månader.

Det är nog en fråga om att signalen skall upprätta någon form av bärvåg eller kommunikations synkronisering.

Jag har en MBP 13" med Displayport och DPP-->DVI adapter, samt en samsung 23" tft skärm.

//K

Prova att byta plats på ramminnena och om ni har 4GB ram, prova att gå ner till 3. De har lite problem med minneshanteringen, vilket kan märkas såhär.

1
Bevaka tråden