Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad köpa för att gå från Tiger till Snöleopard?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-16 10:29

Hej,

Jag sitter för närvarande med en MBP med Tiger. Det käns som att det är på tiden att uppgradera till Snölopard nu, framförallt med tanke på att Mail och iCal äntligen fått lite användbara funktioner.

Frågan är då, vad tusan är det jag ska köpa på Apple Store? Det står på Snow Leopard att det är en uppgradering från Leopard men jag har inte hittat något mer fristående att köpa. Det finns även ett Box Set där det inte står att Leopard behövs men måste jag verkligen betala för iWork och iLife som jag inte är det minsta intresserad av?

Snow Leopard är inte en uppgradering, trots att det antyds. Du kan installera SL för 319 kronor på vilken Intel-mac som helst, oavsett tidigare system.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-16 10:53

Å, så bra. Då är 319 kr närmast att betraktas som gratis.

Texten är ganska lurig på hemsidan: Snow Leopard är en uppgradering för Leopard-användare och kräver en Mac med Intel-processor.

Detta har diskuterats flera gånger redan, i flera Snow Leopard-trådar, och borde inte vara så svårt att hitta vid en sökning.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden