Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Flash i webbläsaren

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-04 13:19

Jag håller för tillfället på med en Distanskurs i Digital Fotoredigering på Jönköpings Tekninska Högskola. Dom använder en site som kallas för Ping Pong, o där jag har tillgång till allt material jag behöver för kursen.
Problemet är att filmerna är i Flash, o när jag försöker se dom, så laddas dom för en stund. Sen startar filmerna o jag hör o ser bild för ca 1-2 sekunder. Sen försvinner bilden, o "buffrar" kommer upp, men ljudet går i bakgrunden hela tiden. Sen så är de mera filmer som kommer efteråt, o när den buffrat ett tag, så laddar den om sidan, men med nästkommande film.

Jag har provat o uppdatera datorn, safari, flash. Jag har provat o installera om Flash helt o hållet, o även installera Flash 9 ist för 10. Inget av detta funkade.
Jag har även provat o reparera rättigheterna i skivverktygen.

Till saken hör att jag försöker kolla på dessa filmer på min nya Macbook Pro(late 2008) och jag hade en gammal skruttigt Ibook G4 förrut, o då gick allt bra.

Någon som har någon ide på vad jag ska ta mig till?
Börjar bli lite less på detta när jag inte kan göra mina studier.

Prova en annan webbläsare - om inte annat för att ta reda på om felet ligger i Safari eller någon annanstans i ditt system.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-04 15:37
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Prova en annan webbläsare - om inte annat för att ta reda på om felet ligger i Safari eller någon annanstans i ditt system.

Har provat FF oxå nu, o de funkar inte heller. Ger samma sak. Sorry tänkte inte på de...
Alltså inte fel på Safari it self. Funkar iaf inte o kolla på flashfilmer. Varken i Flash 9 eller 10. Har iof inte snabb uppkolling, men mer än tillräckligt för att de ska funka. Har provat uppkopplingen mot en server i Sthlm, o fått följande hastigheter...
Skickat 0.34 Mbit/sek
Tagit emot 2.14 Mbit/sek
Så känns inte som det hindrar liksom. Någon som har någon ide?

Senast redigerat 2008-12-04 15:48

Jag har fått samma problem. Försöker se på youtube men det buffrar var 20 sekund..
Satt på min pc ett par dar då min MBP var på lagning och det funkade riktigt bra. Sen kom en uppdatering om nåt flash och jag tänkte "jaja, det är ju bara min skrutt-pc" och tackade ja..sen funkade det inte längre. I safari o firefox var de Flash9 i IE var det 10, alla lika skruttiga.
Fick äntligen tillbaka min mac idag, (3 dagar, tack apple!) men kan inte ens titta på ett futtigt flash-tv-inslag på dn? Vet inte vart jag ska vända mig härnäst? Jag behöver hjälp!

Ursprungligen av klarabara:

...kan inte ens titta på ett futtigt flash-tv-inslag på dn? Vet inte vart jag ska vända mig härnäst? Jag behöver hjälp!

Vilken Flash-version har du?
Vilka webbläsare har du provat med?
Vilket operativsystem kör du?

På windows har jag testat Safari 4, FF senaste bägge med 9. IE uppgraderade jag till 10 utan att det bidde bättre. Tillbaka på mac hade jag fortfarande problem, safari4 med flash 10,0,32,18 i SL, när jag skrev inlägget. Nu kanske det kunde vara att alla ville se de klippen just då, för tex youtube fungerar bra nu men somliga videos på andra ställen hackar och buffrar om.. Jag hittar inga inställningar för buffring nånstans?

1
Bevaka tråden