Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail: Deletade mail dyker upp igen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad har jag nu ställt till...? Mail som kommer till inboxen kan inte deletas sen ett par dar. Jag tar bort dem, men så fort jag navigerar iväg till en annan mailbox och tillbaks till inbox igen, är de tillbaka. Ibland brunmarkerade men oftast precis som vanligt. De verkar inte vilja försvinna. Vad har jag gjort för fuckup för att förtjäna detta, tro?

Det verkar som vissa har problem med POP3-konton och 10.6, programmet hämtar samma mail flera gånger. Kan det vara dit problem?

Jag har 10.5. Nja, alltså det ser inte ut som att den hämtar igen, mer att mailen dyker upp igen bara, lästa. Ett av dem är numera tomt (texten syns inte längre) och ämnesraden står med brun text. Skitskumt detta, började för bara någon dag sen. Aldrig haft problem förut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-13 09:11

POP eller IMAP-konto? jag har haft liknande beteende ibland och tolkat det som att det varit uppdateringen med en IMAP-server som varit lite seg.

Brunmarkering är ju per default markering av det Mail.app uppfattar som skräppost.

POP, gmail. Som sagt, inget liknande har hänt förut. Jag kan ta bort och flytta mail och sen minimera ner Mail. När jag öppnar det igen, ligger mailen där igen. Brunmarkeringen blev nog när jag försökte skräpmärka brevet för att få det att försvinna men det hjälpte inte. Jävligt konstigt, det här. Väldigt jobbigt också, om typ en månad, när jag fått ett par hundra mail som aldrig kan tas bort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 17:04

Låter som dina brevlådor är trasiga och skulle behövas byggas om. Markera din inkorg och välj Bygg om från menyn Brevlåda.
Varning, kan vara så att Mailprogrammet tycker att största delen av dina mail är trasiga och tar bort breven. Kanske du ska ta en backup på brevlådan du ska bygga om innan.

Jag provade det men det verkar inte ge något resultat alls. Mailen är kvar, så även problemen.
Btw, jag kör IMAP på min Nokia E71 för att kolla mail via mobilen - kan det påverka mitt POP-konto på datorn på nåt vis?

Nu när jag tänker på det, har Mail kraschat ofta - 2-3 gånger per dag - under den senaste månaden. Alltid när jag trycker på hämta-knappen. Oklart varför. Nu uppstår detta spökmailproblem. Hjälpte inte att bygga om heller, som sagt.

Vad göra?!

Åååååkej? Nu gick problemet till sig, som det ser ut. Helt utan förklaring är allt som det ska (just nu iaf) igen. Märkligt!

1
Bevaka tråden