Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com hälsar 100:e medlemmen välkommen!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under Onsdagen fick 99mac.com sin 100:e medlem - endast 36 timmar efter premiären.

Det blev Mats Norberg ifrån Kramfors som ramlade in som nr 100. Mats är Mac användare sedan början på 1990 talet då hans roll på dagstidningen datoriserades av Macar.

Idag har han en Power Mac G4 med Studio Display 21" som huvudmaskin men även en iMac 400 DV "lite vid sidan av"....

Mats är till och med återförsäljare sedan han och en kompis startat en liten mac-firma, även om det just nu är mest en hobby.

Välkommen Mats!

Ps. Vem blir nummer 200?

Här är jag igen, inte ens 24 timmar efter att vi nått 100 medlemmar så är vi uppe i 200 medlemmar!!

Helt otroligt! :eek:

TACK alla ni som tipsat vänner och bekanta om oss - fortsätt gärna med det!!

Rätt kul att så här gamla trådar finns kvar trots allt! 100 medlemmar får vi var 3:e dag numera

Meh, då har ju takten minskat.

Jag är medlem nr 93 om jag inte minns fel. Jag är inte lika aktiv nu som förr, men 99mac är ett forum jag gärna lämnar och hämtar erfarenheter från.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 00:11

Hehe, minns också dessa tider... har dock tyvärr glömt vilket medlemsnummer jag fick (det går ju tyvärr inte att se längre...). Hursomhelst; '99mac' blev snabbt en succé!

Jodå, det går fortfarande att se medlemsnumret. Gäller bara att hitta urlerna som fortfarande innehåller dem.

Mattias A är medlem 91, Clavius 486, Björnström 3 och undertecknad 85.

/c

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2009-10-13 22:10
Ursprungligen av Christian Å:

Jodå, det går fortfarande att se medlemsnumret. Gäller bara att hitta urlerna som fortfarande innehåller dem.

Mattias A är medlem 91, Clavius 486, Björnström 3 och undertecknad 85.

/c

Eller om man vill veta sitt eget medlemsnummer kan man söka i Mail.app, då medlemsnumret står i nyhetsbreven från 99mac eller 99.se.

Medlem 2306.:)

Ursprungligen av Christian Å:

Jodå, det går fortfarande att se medlemsnumret. Gäller bara att hitta urlerna som fortfarande innehåller dem.

Mattias A är medlem 91, Clavius 486, Björnström 3 och undertecknad 85.

/c

jag då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-20 18:36
Ursprungligen av Christian Å:

Jodå, det går fortfarande att se medlemsnumret. Gäller bara att hitta urlerna som fortfarande innehåller dem.

Mattias A är medlem 91, Clavius 486, Björnström 3 och undertecknad 85.

/c

Trevligt - nu minns jag!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-20 18:45
Ursprungligen av Christian Å:

Jodå, det går fortfarande att se medlemsnumret. Gäller bara att hitta urlerna som fortfarande innehåller dem.

Mattias A är medlem 91, Clavius 486, Björnström 3 och undertecknad 85.

/c

Hur hittar man dom då?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Hur hittar man dom då?

Yes!!

Har du läst tråden, två metoder för och få fram sitt medlemsnummer finns angivna i tråden.
http://www.99.se/1837202-post13.html
http://www.99.se/1837188-post9.html

Se där!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-13 22:23

Medlem: 7268

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 22:33

kommer inte ihåg om jag var medlem nummer 2 eller hur det var... Var hittar jag urlen med mitt medlemsnummer, eller Björnström, kommer du ihåg?

Ursprungligen av glemme:

kommer inte ihåg om jag var medlem nummer 2 eller hur det var... Var hittar jag urlen med mitt medlemsnummer, eller Björnström, kommer du ihåg?

Klicka på ditt namn och för pekaren över valet " Skicka meddelande till Glemme" så ser du nere i status raden och där kan man läsa ut vad man har för användarnummer. Själv har jag nr: 498

Själv har jag nummer 1008, så förmodligen var jag bara någon timme från att bli nummer 1000.

ahhh... 346

Nummer 8602.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-14 07:33

Tydligen nummer 83

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-10-14 09:16

Nummer 114..

Hur 17 ser man vad för medlemsnummer man har?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-14 11:42
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hur 17 ser man vad för medlemsnummer man har?

Om man läser tråden så framgår det 2 olika sätt att ta reda på det.

Ursprungligen av kainen:

Om man läser tråden så framgår det 2 olika sätt att ta reda på det.

okidoki: #6621

Ursprungligen av Björnström:

Under Onsdagen fick 99mac.com sin 100:e medlem - endast 36 timmar efter premiären.

Det blev Mats Norberg ifrån Kramfors som ramlade in som nr 100. Mats är Mac användare sedan början på 1990 talet då hans roll på dagstidningen datoriserades av Macar.

Idag har han en Power Mac G4 med Studio Display 21" som huvudmaskin men även en iMac 400 DV "lite vid sidan av"....

Mats är till och med återförsäljare sedan han och en kompis startat en liten mac-firma, även om det just nu är mest en hobby.

Välkommen Mats!

Ps. Vem blir nummer 200?

Jag blev aktiv 17/5 och blev medlem # 184 nära 200

358... jag har för mig att jag ändå drog fötterna efter mig ett tag innan jag reggade mig, från början läste jag bara.

1
Bevaka tråden