Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt flera sidor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått ett märkligt problem sista dygnet.
Jag bor i Danmark, och har bredband via Dansk Bredband (50/50 Mbit). Sista dygnet har jag inte komma åt typ hälften av de svenska sidor jag brukar besöka, t ex aftonbladet, macfeber, sdts, etc. Samtidigt kommer jag åt några (t ex denna sida, dn.se funkar också). Jag kör internetdelning via min iMac, och min roomies PC kommer åt sidorna, likaså min iPod Touch när jag surfar via den via den delade uppkopplingen. Talade med Dansk Bredband, och de bad mig kontrollera diverse DNS-adresser och så, men allt går automatiskt via DHCP, och siffrorna stämde. Slutade med att han sa "jag kan inte mac så bra, så kan nog inte hjälpa dig mer." Ingen lösning där alltså.

Någon som har nån idé vad detta kan handla om? Har aldrig vart med om ett mer märkligt internet-problem...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-10-13 22:56

Ingen fara på taket. Svaret på mysteriet kan du läsa om här.

Sweden?s Internet broken by DNS mistake | Royal Pingdom

Se där!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-14 07:20

Jag har aldrig fattat det här med DNS och hur ofta det uppdateras etc men vet du (eller ngn annan) varför det fungerade på de datorer du hade internetdelning till men inte din primära dator?

1
Bevaka tråden