Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ny" Dellskärm SP2309W

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skärm har jag varit på jakt efter länge och jag har en tendens att dra allting i långbänk varför de tyvärr lär dröja innan jag slår till. Denna skämen har tydligen funnits till försäljning tidigare, möjligen endast från Dell, och nu är den tillbaka och finns hos Dustin. Någon som testat den, köpt den, njutit av den???

Av det jag läst på utländska sidor så har den fått högt betyg men jag ställer mig lite undrande till dess strömförbrukning. Låter mycket med 65-75 watt även om den har hdmi, dvi och usb-hub och visst ja', glömde ju att den också har inbyggd 2mpix kamera och mikrofon...

Synpunkter någon?

sp2903w

Senast redigerat 2009-10-13 13:41
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 13:27

Måste säga att jag är rätt impad. Blir nog en sådan till macbook pro 13" då imacen åker till kontorsplats!

  • Medlem
  • 2009-10-13 16:05

Bara faktum att det är en DELL gör att den går bort helt! PC-grejer- nej tack!

Ursprungligen av Dalle:

Bara faktum att det är en DELL gör att den går bort helt! PC-grejer- nej tack!

Av vilken anledning skulle en Dell-monitor vara sämre än en tillverkad av Apple menar du?

  • Medlem
  • 2009-10-13 17:31
Ursprungligen av Capeman:

Av vilken anledning skulle en Dell-monitor vara sämre än en tillverkad av Apple menar du?

Betvivlar inte alls att Dell (eller någon annan) gör sämre skärmar än Apple. Det handlar mer om att jag tycker att man ska hålla sig till samma märke.
Har du tex en Marantz förstärkare för 15 lax så kopplar du ju inte den till ett par högtalare ifrån Biltema, eller? Ok, dåligt exempel eftersom Marantz inte tillverkar några högtalare. Men ni fattar.

Ursprungligen av Dalle:

Betvivlar inte alls att Dell (eller någon annan) gör sämre skärmar än Apple. Det handlar mer om att jag tycker att man ska hålla sig till samma märke.
Har du tex en Marantz förstärkare för 15 lax så kopplar du ju inte den till ett par högtalare ifrån Biltema, eller? Ok, dåligt exempel eftersom Marantz inte tillverkar några högtalare. Men ni fattar.

Med den argumenteringen skulle du inte kunna välja Apple-skärmen heller eftersom de inte tillverkar panelen som sitter i den utan endast sätter ihop delarna och sätter dit äppel-loggan...

Ursprungligen av Dalle:

Betvivlar inte alls att Dell (eller någon annan) gör sämre skärmar än Apple. Det handlar mer om att jag tycker att man ska hålla sig till samma märke.
Har du tex en Marantz förstärkare för 15 lax så kopplar du ju inte den till ett par högtalare ifrån Biltema, eller? Ok, dåligt exempel eftersom Marantz inte tillverkar några högtalare. Men ni fattar.

Fattar inte alls faktiskt.

Ursprungligen av Dalle:

Betvivlar inte alls att Dell (eller någon annan) gör sämre skärmar än Apple. Det handlar mer om att jag tycker att man ska hålla sig till samma märke.
Har du tex en Marantz förstärkare för 15 lax så kopplar du ju inte den till ett par högtalare ifrån Biltema, eller? Ok, dåligt exempel eftersom Marantz inte tillverkar några högtalare. Men ni fattar.

Det där var ett nonsensinlägg, va? Jag tvivlar på att du kvalitetsmässigt kan jämföra Dellskärmen med högtalare från Biltema... Jag antar att du har samma åsikt gällande andra datorprodukter? Alltså använder du en Applemus, ett Appletangentbod, Applehögtalare och kanske även en LaserWriter?

  • Medlem
  • 2009-10-13 20:19
Ursprungligen av Capeman:

Alltså använder du en Applemus, ett Appletangentbod, Applehögtalare och kanske även en LaserWriter?

iMac med Applemus/tangentbord, ja. Förstärkare, högtalare och subwoofer från Tangent.
Skrivare har jag ingen.

Ursprungligen av Dalle:

iMac med Applemus/tangentbord, ja. Förstärkare, högtalare och subwoofer från Tangent.
Skrivare har jag ingen.

Alltså följer du inte din egen devis och kan nog inte vänta dig att så många andra skall göra det heller.

Imponerande bra pris måste jag säga, skapar helt klart ett begär!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-13 18:28

Jag delar inte heller Dalles åsikt, välj det du tycker är bäst till varje enskild del. Märke är sekundärt.

Är man superestet så kanske det är viktigt att plast- och aluminiumskalen passar bredvid varandra också. Då är väl det en av delkategorierna i bedömningen av "bäst". Och är äpplet så viktigt så använd klistermärket så kom med i lådan när du köpte Äkta Apple!

Jag har en äldre generations 24" Dell skärm som jag är mycket nöjd med till min MBP. Men jag är varken grafisk designer eller FPS-spelare. Jag såg den på riktigt innan jag slog till, det kan vara viktigt före onlineköp av en skärm tycker jag. Har dock inte läst på om Dells nyare sortiment.

Följ din egen känsla, kort sagt. Vill du vara försiktigt så vänta på några professionella recensioner och lite köparomdömen innan du slår till.

  • Medlem
  • 2009-10-13 20:30

Och om man ska ha en "bra" ljudanläggning från Apple. Vad har man då att välja på?

Åter till en del av min frågeställning ovan: Verkar 65-75 watt i strömförbrukning som något normalt för en skärm av den typen med de "tillbehören" eller är det helt åt pipsvängen?

Hm appropå min ovanstående undran så hittade jag nyss denna tabell över olika skärmars strömförbrukning: Comparison chart - CNET Reviews

Är osäker på när den sammanställts men skärmen jag nämnt i denna tråd finns med (med vad det verkar bättre siffror än vad Dell Anger...om jag inte läst helt fel förstås...):

1
Bevaka tråden