Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska medier tysta om Sidekick-kraschen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-10-13 19:50

Jag tror inte jag har särskilt fullskalig utsikt över nyhetsflödet, men jag hittar nästan ingenting på svenska nyhetssidor om det haveri som Microsoft orsakade för alla med Sidekick-telefoner. Varför är det så? Är det ointressant, eller irrelevant för Sverige?

Hela händelsen beskrivs som en PR-katastrof inför lanseringen av Windows Azure, och frågan hur mycket vi kan lita på "molnet" egentligen.

  • Medlem
  • 2009-10-13 19:57

Macken nämner det kort, liksom iPhone 24 (som lyckas dölja eventuell skadeglädje).

Jag tycker bara att det är så konstigt av idg.se att inte skriva om det, som alltid är så överpeppade på moln-lösningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 20:12

Jag håller med. Följt det på alla utländska techbloggar men inte ett knyst i svensk media.

Det är ju ganska stort i USA, så en notis och reflektion vore kanske på sin plats?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-16 09:29

Finns det några svenskar som har Sidekick, med tillhörande tjänster?

Annars är det väl fullt begripligt att media inte tar upp det?

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Finns det några svenskar som har Sidekick, med tillhörande tjänster?
Annars är det väl fullt begripligt att media inte tar upp det?

Håller med. Eftersom inga svenskar använder de här tjänsterna så är väl nyhetsvärdet ganska litet i Sverige.

Som en fotnot kan jag berätta att sambons döttrar har Sidekick-telefoner, som var låsta till T-Mobile när vi köpte dem. Men nu är telefonerna upplåsta, och använder alltså inte T-Mobiles tjänster. De kör med Telenor kontantkort i dem.

Senast redigerat 2009-10-16 15:14
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-16 14:38

Det verkar ju som någon löst problemet trots det såg ytterst mörkt ut för kunderna ett tag.

  • Medlem
  • 2009-10-17 12:03

Nej, nyhetsvärdet skulle ligga i skadeglad badwill för Microsoft... De pratar vitt och brett om "molnet" och Azure, och sedan ställer de till med den största "moln"-kraschen hittills.

Men jag anar att min största anledning att läsa tekniknyheter inte är att höra mig för om utvecklingen, utan att glädjas när det går dåligt för andra än Apple. Jag måste vara total jobsevangelist.

1
Bevaka tråden