Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDisk sync problem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med idisk, jag får hela tiden meddelandet att senaste synkroniseringen misslyckades.

Jag har försökt ett flertal gånger, utan positivt resultat.

När jag genom deras webinterface försökte flytta några filer från en mapp till en annan råkade jag ut för att filer försvann.

Om idisk är så osäkert kanske man ska byta till ett bättre alternativ.

.me är bra men idisk - är faktiskt riktigt uselt.

Någon som har något förslag på åtgärd eller alternativ till syncning?

Om man nu kan få någon hjälp på detta forum.

Jag har köpt transmit som ser ut att kunna synca mellan både .me idisk och även mitt one.com konto.

Någon annan som använder detta?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-20 07:36

Har du prövat att ta bort synkning helt från din dator för att sedan aktivera det igen?
Det har hjälpt mig med vid en del bekymmer.

Ursprungligen av thomk:

Har du prövat att ta bort synkning helt från din dator för att sedan aktivera det igen?
Det har hjälpt mig med vid en del bekymmer.

Har nu testat att starta om ett flertal gånger utan positivt resultat.

Ska testa det.

Köpte två licenser av Transmit och trodde i min enfald att den kunde synca med automatik men det verkar enbart vara "favoriter" den syncar. -Bittert.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-13 13:16

Jag har en lokal idisk på både min iMac och min MBP (båda Snow L). Problemet är bara att den inte uppdaterar filerna ordentligt. Jag har på automatisk synkning av de lokala idisk-mapparna i inställningarna (har provat med manuell också och synkat i flera omgångar) men en av filerna vägrar att hamna i den lokala idisk-mappen. Hur många ggr den än synkar. Inga felmeddelanden. Helt värdelöst. Den här funktionen vill man verkligen kunna lita på om den skall vara värd något. Jag har väldigt få filer än så länge och inga speciellt stora. Den fil som idisk inte synkar är ensam i musikmappen och är på 400-någonting KB. Det är en html-fil om det nu skall ha någon betydelse. Musik-mappen har inte någon "alias-pil" som en del av de andra mapparna har. Detta verkar dock inte ha någon betydelse eftersom filer i "Documents" har synkat OK (som det verkar).

Tillägg:

När jag loggar in på min profil på www.me.com visar det sig att den fil som fattas inte finns där heller. Alltså har inte idisk på min iMac puffat upp filen i molnet. Varför? Hur felsöker man något sådant? Inga felmeddelanden - som sagt - och filen är bara på 400k.

Tillägg 2:

Jag lade till en ljudkfil (tänkte om musikmappen bara synkar ljudfiler). Då "fattar" idisk och synkar upp båda filerna - både den som den tidigare vägrade synka upp i molnet och den nya filen. Testande med en text fil: samma sak - den synkar fint.

Slutsats: iDisk - Instabilt.

Senast redigerat 2009-10-13 13:37

iDisk har alltid varit ett skämt från Apple. Det har aldrig funkat stabilt och alltid varit löjligt segt - så kommer det nog att vara för alltid. Jag har hört att om man bor i Kalifornien och Texas så funkar det hyfsat - men redan för kunder på amerikanska östkusten är det svajigt och vi europeer skiter Apple fullständigt i.
Alltå - det är WebDAV mot en server i Kalifornien. Apple har inga spegelservrar ute i världen som t.ex. Google har. Det kommer aldrig att bli bra. Aldrig. Glöm iDisk och må bättre :-).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-13 13:40

En kollega till mig tycker att det funkar bra, även om det är långsamt.

Jag kommer aldrig ha stora filer på idisk, men jag förväntar mig att det inte buggar.

1
Bevaka tråden