Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis hosting med mySQL ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltid kört med webbhotell som betalas.
Nu har jag inte förnyat mina domäner och hotellet, jag söker nu ett gratis alternativ.

Vart hittar jag ett bra ställe att förvara filer och sidor med mySQL gratis?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 12:30

då har du inte höga krav
varför inte använda typ one.com och betala en mkt liten slant och iaf få lite "kvalité"?

Nu var det väldigt länge sedan som jag använde mig utav gratis webbhotell, men jag har nästan bara goda erfarenheter av 1go, dock så erbjuder de lite lite utrymme. Verkar inte heller vara gratis längre, när jag kollar efter.

Vill du ha mycket utrymme (nåja, relativt mycket, 2500MB), så är annars Ohost ett alternativ, så länge som du kan stå ut med lite reklam (inte alls störande), och en kontrollpanel på tyska.

Men jag håller även med 20hz, varför inte satsa på ett billigt hotell? Betydligt säkrare, för på ett gratishotell så har man ingenting att säga till om, och de kan även rätt vad det är gå i konkurs så att alla dina filer försvinner.

Okej.
Jag har som sagt alltid med webbhotell, hadde mina sidor hos surftown, vilket jag trivdes bra med.
Gratis grejjen är mest för att få tillgång till sql serven.

Ursprungligen av Box:

Gratis grejjen är mest för att få tillgång till sql serven.

Det låter på dig som om du egentligen bara är ute efter en MySQL-databas men inte har för avsikt att publicera information på nätet. I så fall installerar du lämpligen MySQL lokalt på din maskin, det finns installationspaket för Mac OS X där det bara är att peka och klicka.

http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.4.html

Ursprungligen av Marcus K:

Det låter på dig som om du egentligen bara är ute efter en MySQL-databas men inte har för avsikt att publicera information på nätet. I så fall installerar du lämpligen MySQL lokalt på din maskin, det finns installationspaket för Mac OS X där det bara är att peka och klicka.

http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.4.html

Danke.
Ja just det. Men vill inte köra lokalt av olika anledningar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-13 14:45

Du kan ju testa 000webhost.com och se vad du tycker om dem. Har ingen egen erfarenhet.
Free Web Hosting with PHP, MySQL and cPanel, No Ads

Byethost kände jag för ett par år sedan några personer som använde. Har ingen erfarenhet av det själv, men de var nöjda. Gratis är det fortfarande, också.

Ursprungligen av Papperskatt:

Byethost kände jag för ett par år sedan några personer som använde. Har ingen erfarenhet av det själv, men de var nöjda. Gratis är det fortfarande, också.

Tack som fan.
Just vad jag leta efter.

1
Bevaka tråden