Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knas med Safari 4.0.3 ?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppgraderade från 4.0.2 till nya 4.0.3 och sen dess så verkar Safari inte helt kurrant.

På 4.0.2 så laddades alla mina favoritsidor färdigt i alla flikar fort, men med 4.0.3 så står de flesta sidorna "snurrar" och aldrig blir färdiga trots att sidorna ser helt färdiga ut. Det slutar alltså aldrig att snurra i flikarnas nedladdningssymbol. Inte ens Bengans startsida lyckas det få färdigt.

Kör jag Firefox så funkar det utan problem och alla flikar blir klara fort.

Fler med samma fenomen?

Finns någon annan lösning än att testa om min MBP och dess Safari kan imitera en frisbee och köpa en PC 486 med samtida Explorer på Blocket för 50 spänn....?

Dr Tinnitus

safari adblock kan tydligen ställa till med något liknande i nya safari...

Ursprungligen av gabriela:

safari adblock kan tydligen ställa till med något liknande i nya safari...

Japp, problemet verkar ha med Safari Adblock att göra, för när jag stänger av det så funkar det som det ska. Safariblock påverkar inte saken utan kan vara på.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 10:41

Var hittar man blockerarna?

Yes!!

Safari 4.0.3 är inte bra. Flera av mina användare har problem med att den badbollar eller kraschar, jag kan dessutom inte använda den när jag handlar på nätet då verifieringen av mitt kontokort inte fungerar, verkar vara något med Java.
Dessutom kan jag inte längre logga in på vår Cisco router, även det är Javaproblem.

Varför kan de inte hålla fingrarna borta när vi hade en version som fungerade med allt

  • Medlem
  • 2009-10-13 09:20

Safariproblem

Safari/Dreamewaver
Uppdaterade till 4.0.3 och nu måste jag tömma cachminnet innan jag kan se mina ändringar i Dreamweaver.
Det hjälper alltså inte att uppdatera sidan som jag gjorde tidigare.
I tidigare version av Safari fungerade det ”normalt”, alltså efter ”uppdatera sida” såg man ändringen.

Kör på nya Chrome 4-betan för Mac (finns inte på officiella Chrome-sidan, googla på version 4.0.221.8), en fantastisk webbläsare redan nu, trots några småbuggar snabbare och stabilare, och mycket roligare, än Safari.

Jag har försökt stänga av Glimmerblocker men det hjälper inte mig, många gånger laddas inte alla bilder och jag förstår inte varför..någon?

Någon som vet hur man kommer till rätta med detta problem? Jag körde en uppdatering idag av hela Mac os och även Safari till 4.0.3, programmet kraschar sedan dess konstant, kan surfa i ett par minuter, sedan blir det badboll i ett par sekunder och sedan dör safari.
Jag blir helt vansinnig snart, försöker jobba och Apple sinkar mig

(har ej adblock installerat, har iaf inte hittat det någonstans)

Känner igen mig i problemet. Min 4.0.3 är seg och behöver minst 2 minuter på sig att öppna en sida efter start! Läste någonstans att Safari skröt över att var snabbast av alla... Vad skall man göra?

Installera 4.0.4?

eller hur?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Installera 4.0.4?

Jag får badbollen var 30 sek i 10 sek när jag ser ett youtube-klipp, och då och då vid normal surfning.

MacBook Pro 15" 2,66 GHz snow leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-17 01:12

Några tips:
1. Kolla om det bara är segt i Safari eller också i Firefox.
2. Se till att du uppdaterat till allt det senaste i Programuppdatering.
3. Se till att prova utan alla haxxies, tillägg och plugins är borttagna.
4. Om ni inte klarar er utan ett rent Safari så se till att ladda ned senaste versionen och se till att ladda in en i taget och titta om det fungerar.

1
Bevaka tråden