Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar musik via blåtand i längden?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Funderar på att köpa en ny stereo till bilen med blåtandsstöd för strömning av musik. Har aldrig använt blåtanden för detta innan och undrar hur pass smidigt det är.

När man parkopplat enheterna, kör den över alla ljudsignaler, dvs inte bara iPod utan även YouTube eller Spotify om man har dessa öppna?

Och hur fungerar det när jag kommer till bilen, måste jag parkoppla igen varje gång eller hittar den det automatiskt och för över direkt?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-12 21:46
Ursprungligen av KoTTeN:

Hej!

Funderar på att köpa en ny stereo till bilen med blåtandsstöd för strömning av musik. Har aldrig använt blåtanden för detta innan och undrar hur pass smidigt det är.

När man parkopplat enheterna, kör den över alla ljudsignaler, dvs inte bara iPod utan även YouTube eller Spotify om man har dessa öppna?

Och hur fungerar det när jag kommer till bilen, måste jag parkoppla igen varje gång eller hittar den det automatiskt och för över direkt?

Tacksam för svar!

Jag har inte testat just YouTube, men typ SMSsignaler och knapptryckningar skickas, så det skulle förvåna mej mycket om inte YouTube-ljud funkar.
Däremot funkar inte Nästa/Föregående låt. Men det kommer nog som en uppdatering...

Hej! Det låter bra!
Någon med erfarenhet om vad som händer när man vill ansluta pånytt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-13 22:19
Ursprungligen av KoTTeN:

Hej! Det låter bra!
Någon med erfarenhet om vad som händer när man vill ansluta pånytt?

På min Parrot RKi8400 funkar det direkt utan att jag behöver göra något. Och musiken fortsätter att spela där den var.

1
Bevaka tråden