Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash & Safari (SL)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-10-12 21:09

Hej,

För en tid sedan installerade jag senaste flash själv istället för att vänta på nästa uppdatering av SL. Sedan dess är prestandan i Safari undermålig från tid till tid - och osedvanligt mycket badbollande drabbar min mbp 2,2 4gig ram.

Med leopard gick allt som en klocka. SL tyckte jag gick bra till en början - jag upplevde systemet rappare. Men efter tid tycker jag att datorn beter sig märkligare. Den "fryser till" i någon mikrosekund då & då - och Safari kan vara direkt plågsamt ibland. Efter flashuppdateringen bombar insticksfilen flash ett par gånger om dagen vid normal användning.

Någon som har en idé vad detta kan bero på, och vad man eventuellt kan göra åt det? Funderar på om en nyinstallation skulle lösa problemen, men den det är jag måttligt sugen på att ägna en dag åt.

Tilläggas bör väl att problemen är mer irritationsmoment än funktionella. Trist bara att man aldrig ska lära sig att hålla kvar vid ett trimmat och väl fungerande OS.

Tacksam för lite input och tips!

Hårdvara: MBP 2,2 Ghz, 4GB Ram, 120 HD (ca 40 ledigt).
Mjukvara (självklart allt legit): iTunes, iPhoto, Office 2008, iWork 08, Skype, Spotify, Auium. (alltså inget som borde orsaka knas).

  • Medlem
  • 2009-10-12 21:30

Hm. Ibland kanske man ska testa det enklaste innan man ställer frågor. Gjorde en total återställning av Safari - och nu verkar det må bra igen (ta i trä).

Annars kan man bli av med skiten på ett elegant sätt: ClickToFlash

  • Medlem
  • 2009-10-12 21:54
Ursprungligen av Samuel K:

Annars kan man bli av med skiten på ett elegant sätt: ClickToFlash

Åh, stort tack! Ska testa genast.

  • Medlem
  • 2009-10-12 21:53

Förlåt att jag bumpar tråden igen, i ren frustration.

Nej, Safari klarar fan inte att visa ett simpelt youtubeklipp utan att det totalt hackar sönder (fungerar däremot finfint i FF).

Jag gissar att den manuella flashuppdateringen har gjort något Safari inte vill leka med. Frågan är: går det att rulla tillbaka? Kan jag installera om Safari 4 på något sätt?

1
Bevaka tråden