Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt iMac-tangentbord har blivit strömförande!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan
Tänkte mest höra om nån mer med aluminium-tangentbordet som följer med iMacen upplevt detta. Sista veckorna har jag börjat få stötar av tangentbordet, och det händer i perioder, men när det är så så kanske det är så en timme, och vissa punkter utanför de vita knapparna ger en en liten kyss. Sjukt eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 00:36

helt klart. Med tanke på att tangentbordet är utav ett ledande material så borde hela tangentbordet kännas konstigt.

Där emot så kan det vara så att du får någon ström genom kroppen externt och det är tangentbordet som Potential utjämnar den lilla strömmen åt dig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-12 00:40

Om jag har fötterna mot elementet hemma och nuddar tangentbordet i vissa positioner sticker det till lite i fingrarna....

Har alltid fått ström i mig av MBP med reseadaptrar, de har ingen jord. Kan tänka mig att du jordar dig själv till elementet. Jag får en känsla av att det handlar om USB ström som far fram efter ytan och således inte är farligt men riktigt irriterande ibland.

1
Bevaka tråden