Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Winclone fungerar ej med Snow Leopard?? Kan ej klona boot camp!?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-10-03 16:03

Hej,

Sökt igenom nätet men hittar bara folk som har samma problem men ingen riktig fix... Köpte en SSD disk förra veckan och klonade lätt över min snow leopard partition till nya disken men har suttit o försökt få över XP partitionen och lyckas bara inte. Jag får error hela tiden med Winclone som nu sägs vara så bra.

Vad som händer är, att när jag försöker restore min disk image som Winclone lyckades med att göra så blir det error. Min partition som jag antingen gör med boot camp assistenten eller skivverktyget blir helt plötsligt minskad till den storlek som disk imagen. Alltså, min disk image från Winclone är på 19.1 GB, min nya partition på 24. När det blir error förminskas denna partition till 19.1 Gb och blir oläsbar av OSX, dessutom byter den namn till /dev/disk0s3. Jag kör FAT32.

Har läst om att det verkar vara ett problem med just Snow Leopard... någon som lyckats klona sin Windows partition??? Hade det inte varit för jobbet hade jag ju skitit i det fullständigt.

Tackar för all hjälp!

Ps. Kan kopiera loggen från Winclone om det är viktigt för någon?

Hej!

Du skriver inte vilken version av Winclone du använt. Senaste verkar vara 2.2, och läser man på programmerarens hemsida så fixades stöd för SL i just version 2.2...

Winclone

1
Bevaka tråden