Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med laggande dator

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-10-09 00:02

Hallå där, jag vet inte om det här är i rätt forumdel, men jag hittade ingen bättre plats.

Det är så att jag har ett väldigt irriterande problem med att min nya dator (13" 2.26Ghz MBP inköpt i början av september) låser sig helt titt som tätt, alltså flera gånger per timme. Datorn låser sig (oftast, men inte alltid, är det när jag använder nån av webbläsarna Firefox eller Safari) och badbollenen dyker upp, sen är datorn obrukbar i typ 15-30 sekunder förutom att man fortfarande kan röra på badbollen. Vad kan detta bero på?

Jag installerade Snow Leopard direkt när jag fick datorn så jag vet inte om det kan vara det som är problemet eftersom att jag inte vet hur det var innan. Jag misstänkte ett tag att det kanske var Vuze (fd Azureus) som krånglade, vilket det har gjort för mig tidigare men inte just på det här sättet, men efter att ha testat med att stänga av det och köra datorn utan det igång så fortsätter problemet ändå. Jag har samma program installerade som jag hade på min gamla vita MB, så jag tror inte att det beror på det. Kan det vara så att datorn vill ha mer Ram än de två gig som följde med datorn när jag köpte den?

Vet inget om ditt problem, men tänkte tipsa om ett annat program än Vuze.
Transmission fungerar riktigt bra.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-10-10 12:12

Ja, Transmission är rätt bra, men jag har inte fått det att funka med torrentsidan jag använder mig av sedan jag bytte till Snow Leopard.

1
Bevaka tråden