Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify vägrar att starta?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-09 22:42

Hej hej!

Jag har använt Spotify någon vecka nu. Har fungerat helt ok, tills idag. Skulle starta det och det enda som händer är att ikonen hoppar till en gång för att sedan försvinna.

Dagen innan fungerade det helt perfekt på kvällen, och nu idag vill det inte ens starta.

Har testat att starta om datorn, men det hjälper inte.

Har du testat och ladda ner och installera spotify igen eller kasta inställningarna för spotify?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-09 22:50
Ursprungligen av Mikael E:

Har du testat och ladda ner och installera spotify igen eller kasta inställningarna för spotify?

Har inte testat att ladda ner det igen, vill gärna vänta med sådant in i det sista känner jag...

Var kan jag hitta inställningsfiler? Jag har inte alls bra koll på vilka platser programmet har spritt ut sig på datorn.

Ursprungligen av Adzam 1:

Har inte testat att ladda ner det igen, vill gärna vänta med sådant in i det sista känner jag...

Var kan jag hitta inställningsfiler? Jag har inte alls bra koll på vilka platser programmet har spritt ut sig på datorn.

Finns på två ställen, jag skulle börja med och ta bort .plist-filen.

Användare/dittanvändarnamn/Bibliotek/Preferences/com.spotify.client.plist
Användare/dittanvändarnamn/Bibliotek/Application Support/Spotify/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-09 22:56

I den där sista fanns det en mapp som hette User med massa inställningsfiler. Ska även den hävas?

Ursprungligen av Adzam 1:

I den där sista fanns det en mapp som hette User med massa inställningsfiler. Ska även den hävas?

Vill du få bort alla inställningar måste du slänga allt. Datorn kommer inte att bli obrukbar bara för att du rensar ut alla inställningsfiler för spotify.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-09 23:09

Ok, allt sådant är borttaget. Fungerar fortfarande inte.

Får testa att installera om det. Hur många mappar finns det som ska tas bort och var hittar jag dem enklast? Finns det tex någon mapp med cache-filer eller liknande (fanns någon inställning i Spotify där man kunde ändra något sådant).

Ursprungligen av Adzam 1:

Ok, allt sådant är borttaget. Fungerar fortfarande inte.

Får testa att installera om det. Hur många mappar finns det som ska tas bort och var hittar jag dem enklast? Finns det tex någon mapp med cache-filer eller liknande (fanns någon inställning i Spotify där man kunde ändra något sådant).

Utöver de ställen jag uppgett, finns en mapp med cache.
/Users/dittanvändarnamn/Library/Caches/com.spotify.client/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-09 23:37

Vad händer när den mappen fylls? Jag har satt 1 gb som gräns.

Laddade ner programmet igen, och nu fungerar det. Skumt. Tack iaf för hjälpen!

1
Bevaka tråden