Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa 10.6 till nyköpt MBP billigt, ha till flera MBPs?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-08 19:47

Hej!

Jag tänkte köpa Mac OS X 10.6 till en nyköpt MBP 13" då jag får det för 99kr istället för 319kr som normal uppgradering från Leopard kostar.
Kommer jag då med denna skivan kunna installera Snow Leopard på min andra MBP 15" som kör Leopard? (15"arn är den sista modellen innan nya designen, så ca 1.5år gammal).

Skulle det gå att installera på en äldre MB (vit) med Tiger på? Troligen inte då det är en uppdateringsskiva gissar jag på, men om jag tar min Leopard skiva till MBP 15" och installerar Leopard och sedan till Snow Leopard?

Med denna skivan man köper för 99kr ocskå, är det endast en uppgraderingsskiva eller kan man utföra en full installation med den? (Så om man i framtiden behöver installera om så skulle man behöva bara den eller först 10.5 och sedan 10.6?)

Tack på förhand för svaren!

Mvh,
iLind

Och du har inte sökt det minsta i diverse andra tidigare Snow Leopard-trådar? De här frågorna är besvarade femtielva gånger redan. Men vi kan väl ta det en gång till...

1. Ja, den går att använda till flera datorer, men man får inte eftersom det är ett brott mot Apples licensavtal (såvida du inte köpt en familjelicens förstås).

2. Ja, den går att använda för installation på en äldre dator med Tiger (så länge datorn har Intel-processor)

3. Nej, det är inte en uppgraderingsskiva. Den går att använda att installera "från scratch", och den går att använda för att uppdatera en Tiger-dator utan att ta omvägen via Leopard först.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-08 20:27

Okej, ber om ursäkt för det, ett par långa dagar och så väldigt trött.

1. Okej, ja man lär väl bara få använda den på en dator. Men med lite halvmoral skulle man ju i alla fall kunna köpa den billigt "till" den nya MBP 13" och bara använda på MBP 15" då.

2. Okej, den vita MBen var väldigt hypotetisk bara, har ingen nytta av att uppgradera den, var mera bara en tanke som kom upp nu i och med den första frågan.

3. Skönt att höra så man slipper eventuellt krångel i framtiden.

Tja efter som du är mod så kan du väl lika bra stänga tråden antar jag då eftersom det fanns andra tidigare. Men tack så mycket för dina svar i alla fall

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-10-09 19:36

Fast allt detta är inte riktigt sant.
99:- kronors skivorna funkar INTE till alla datorer, jag försökte, men fick fint knalla iväg och köpa en 319:- kronors skiva, då funkade installationen på den andra datorn.

Ursprungligen av smurf:

Fast allt detta är inte riktigt sant.
99:- kronors skivorna funkar INTE till alla datorer, jag försökte, men fick fint knalla iväg och köpa en 319:- kronors skiva, då funkade installationen på den andra datorn.

Då var det nog något fel på skivan. Det ska fungera. Vilken datormodell var det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-09 19:37

Okej, på vad för dator testade du som det inte fungerade på då?

Måste 99kr skivorna beställas eller går det att gå till en t.ex. M-zone (Macoteket) och handla?

Ursprungligen av iLind:

Måste 99kr skivorna beställas eller går det att gå till en t.ex. M-zone (Macoteket) och handla?

99-kronors-skivan kan bara beställas via Apples "Up-To-Date"-kampanj, och den kampanjen kan man bara utnyttja om man köpt en ny Mac efter 8 juni (då Snow Leopard presenterades).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-09 21:39
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

99-kronors-skivan kan bara beställas via Apples "Up-To-Date"-kampanj, och den kampanjen kan man bara utnyttja om man köpt en ny Mac efter 8 juni (då Snow Leopard presenterades).

Okej, jo men en sådan dator har jag, köptes i juli någon gång.

Ursprungligen av iLind:

Okej, jo men en sådan dator har jag, köptes i juli någon gång.

Då kan du beställa här:
Apple - Mac OS X Snow Leopard - Uppdatera din nya Mac med Mac OS X Snow Leopard

1
Bevaka tråden