Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2008/2011 - Uppgraderar identitet

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-21 05:53

Säkert många som har detta problem men varje gång jag startat om min Airbook så får jag detta 30 minuters "Upgrading Identity" när jag ska starta Entourage... Fins det någon lösning eller ska man slänga ut MS Office och bojkotta denna skiten för alltid. De tylcks ju inte göra något åt det i alla fall! Mycket tacksam för en lösning om någon har!

Nick

Släng ut MS ur burken and don't look back.

Microsoft Office för Mac - Uppgraderar identitet och uppgraderar meddelanden

Jag har samma problem - Microsoft Office för Mac visar ett meddelande varje gång jag startar datorn (kallstart) som ser ut som nedan. Det står Uppgraderar identitet och Uppgraderar meddelanden. Det har säkert stått andra saker i det nedre meddelandet också, men min meddelande-databas är ganska stor, ca 1Gb, så det tar tid.

Det blir också en ny fil, som är just 1Gb stor varje omstart. Den filen ligger i /(min mapp)/Dokument/Microsoft Användardata/Office 2008-identiteter/ (och sedan i en mapp som heter Huvudidentitet + klockslaget den började göra säkerhetskopian. Inte helt praktiskt att förlora en Gb med diskutrymme vid varje omstart.

Någon som vet?

Jag har skrivit svenska benämningarna på samma saker så denna tråd går att hitta när man söker.

Har bytt trådens rubrik. Dels för att det är bättre att använda svenska termer, och dels för att vi försöker undvika svordomar.

(tidigare rubrik: "Upgrading Identity... Va fan händer!!!")

/Mod

Ursprungligen av Taz_1999:

...Det står Uppgraderar identitet och Uppgraderar meddelanden. ....

Jag har också råkat ut för detta. Men har inte funderat så mycket på det, eftersom det bara tar några sekunder.

Jag är ganska säker på att det inte har hänt vid varje omstart. Typ varannan, kanske.

Det jag är säker på är att det började efter uppdateringen till Snow Leopard. Har aldrig sett detta tidigare, i Leopard.

Ursprungligen av Taz_1999:

...Det blir också en ny fil, som är just 1Gb stor varje omstart...

Detta har jag inte lagt märke till. Måste kolla det när jag kommer hem.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-08 16:14

1) Är det någon som kommit fram till lösning på ovanstående? Inget stort problem men irritationsmoment.

2) Har någon en engelsk version och kan delge vad Uppgraderar identitet och Uppgraderar meddelanden heter på ENGELSKA så man kan söka i den stora världen?

Har sökt på svenska Mactopia (MS' mac avdelning på webben)

3) Kanske någon med Snow L som inte får detta meddelande?

Ursprungligen av planB:

3) Kanske någon med Snow L som inte får detta meddelande?

Jag har bara sett det meddelandet en enda gång, tror det var strax efter jag uppdaterade till snow leopard. Använder i alla fall word ett antal gånger i veckan.

Ursprungligen av planB:

2) Har någon en engelsk version och kan delge vad Uppgraderar identitet och Uppgraderar meddelanden heter på ENGELSKA så man kan söka i den stora världen??

Första posten: "Upgrading Identity"

Problemet försvann strax efter att jag skrev ovanstående inlägg. Möjligtvis hade det med uppdatering av Officepaketet eller uppdatering av Snow Leopard till 10.6.1. Prova det.

Jag tror också att det försvann med 10.6.1. Har inte sett meddelandet vid de senaste omstarterna.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-10-08 21:23

Har ni uppdaterat Office-paketet till 12.2.0? Jag hade jätteproblem med min identitet (;)) efter uppdateringen till snökatten.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Har ni uppdaterat Office-paketet till 12.2.0?

Ja, 12.2.0 och 12.2.1.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-11-10 20:52

Fenomenet försvann nu för mig med senaste (någon månad gamla) uppdateringen 12.2.3

Ursprungligen av planB:

Fenomenet försvann nu för mig med senaste (någon månad gamla) uppdateringen 12.2.3

Månad? 12.2.3 släpptes idag (10/11).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-11-11 00:35

Okej, jag vände på siffrorna, läste det som 11 okt.

För mig har det uppsått igen trots 10.6.2 och senaste på Office-paketet.
Det var efter senaste uppdatering av Office som det återkom, extremt irriterade och det tar inte några sekunder längre heller utan den tar all processorkraft den får och håller på så i 3-4 minuter.
Det kanske är för att skapa samma upplevelse som när man startar Windows?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

För mig har det uppsått igen trots 10.6.2 och senaste på Office-paketet.
Det var efter senaste uppdatering av Office som det återkom...

Samma här.

Men det tar inte 3-4 minuter. Max 1 minut tror jag.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Samma här.

Men det tar inte 3-4 minuter. Max 1 minut tror jag.

Min står och tuggar bra länge (2-3 min) innan den kommer igång så när den väl gör det tar det nog en minut.

Provade att reparera databasen ifall att det var den som tjallade men det var det inte. Högst irriterade är det.

Jag antar att detta inte försvinner om man kör som admin eller bara vanlig användare.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-12 17:36

Jag kan också meddela att fenomenet faktiskt aldrig försvann. Det var tillbaka efter en omstart.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-13 20:19

Jag kan tillägga att min fru inte får detta felmeddelande när hon använder samma program under sitt konto så det kan inte ha att göra med själva installationen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-10-24 18:49

Detta jävulskap fortsätter, nu på min frus konto. Har det hänt någonting på den här fronten på sistone?

Office 2011, Uppgraderar identitet + meddelanden varje inloggning. Normalt?

Varje gång jag loggar in kommer det upp en ruta tillhörig Outlook 2011 som förkunnar att den uppgraderar identitet och meddelanden. Detta pågår någon minut. Är detta ett normalt förfarande?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-10 16:35

Fortsätter den skiten i 2011? Helt otroligt. Ett stort problem i 2008:an.

Inte normalt, men ett känt fenomen. Jag har aldrig blivit av med det. Uppkommer med ojämna mellanrum. Ibland som hänger sig Outlook (eller något annat av Officeprogrammen) helt, och måste tvångsavslutas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 17:07

Fattar inte heller vad det där är, grymt irriterande är det i alla fall.

Läste lite på nätet om detta och raderade sedan Outlook preferences-filen. Då försvann också alla mina kontakter från mitt exchange-konto. Dvs från datorn, båda mina mobiler och min iPad. Hittade dock mina kontakter i papperskorgen på webbmailen och kunde återställa dem därifrån, sedan har det inte varit några problem.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-14 14:17

Office for Mac Product Forums

Svar från MS representant, men råden verkar väldigt yxiga. MS har haft flera år på sig att fixa detta.

Ursprungligen av planB:

Office for Mac Product Forums

Svar från MS representant, men råden verkar väldigt yxiga. MS har haft flera år på sig att fixa detta.

Det är samma som jag läste på deras supportsida. Jag hade allt som oftast samma problem med Entourage.

Antar att det fortfarande inte finns nån lösning på det här? Jag är ganska irriterad nu. Det här är anledningen till att jag så sällan stänger av min dator. (Kan man skicka elräkningen till Microsoft??)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-06-03 14:15

Det skulle vara intressant att veta hur vanligt det är. Uppenbarligen inte tillräckligt många.

Slog ihop två trådar som handlar om samma problem.

/Mod

Bevaka tråden