Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kostar egentligen Google Apps för företag?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och kollar på en ny maillösning för företaget jag jobbar på, det jobbar väl ungefär 150 personer här.

Vi har idag Telia, som vi är så grymt missnöjda med, dålig, seg och dryg service, ALLT kostar, och vi har då inte ens Exchange-mail.

Jag ska kolla på en ny maillösning, och jag vill självklart kollar på Google Apps.

Men vad kostar det egentligen? Kan man integrera Gmail, Calendar och Documents tillsammans med sin domän?

Betalar man per konto eller upp till 100 konton eller liknande?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-06 10:52

Jag sitter också och kollar på samma sak fast vi är ju "bara" 12st på företaget.

Det är ju meningen att man kopplat sitt domän till mailen och som jag förstått det så kostar det per användare.

Ursprungligen av kainen:

Jag sitter också och kollar på samma sak fast vi är ju "bara" 12st på företaget.

Det är ju meningen att man kopplat sitt domän till mailen och som jag förstått det så kostar det per användare.

Det verkar kostar runt USD 50 per användare och år, då ingår alla Googles tjänster, vet inte riktigt vad vi betalar idag så har inte mycket att jämföra med.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-06 11:25

Eller € 40/användarkonto/år står det på den svenska google sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-06 13:26

Det finns en gratisversion och en betalversion.

Betalversionen betyder att reklamen tas bort och att man får telefonsupport och någon sorts uptime-garanti.

Det går inte att betala för vissa konton och låta några vara i gratisläge utan det är antingen eller.

Rekommenderar starkt att gå över till Google!

Kalender och docs finns även för alla konton och kan ställa in att delas över domänen..

Ursprungligen av snigel1:

Det finns en gratisversion och en betalversion.

Betalversionen betyder att reklamen tas bort och att man får telefonsupport och någon sorts uptime-garanti.

Det går inte att betala för vissa konton och låta några vara i gratisläge utan det är antingen eller.

Rekommenderar starkt att gå över till Google!

Kalender och docs finns även för alla konton och kan ställa in att delas över domänen..

Vet du hur många konton som är gratis

Ursprungligen av Patrik D:

Vet du hur många konton som är gratis

I min står det:

You can create up to 50 user accounts for this domain. If you would like more users, please purchase Google Apps Premier Edition.

edit:
Kan tillägga att de anger följande som ytterligare anledningar att uppgradera till betalversionen:

Enhanced application features
25 GB of storage per user, customizable spam and virus protection and the ability to remove ads make Premier Edition a better business email solution. Google Calendar is business-ready with resource scheduling.

Integration with your IT environment
Premier Edition ties in with your existing IT infrastructure. Support for single sign-on, user directory synchronization, email migration, email routing and email gateway are included.

99.9% uptime SLA
With Premier Edition, we guarantee that your services will be available at least 99.9% of the time, so your employees can stay productive.*

Personalized support when you need it
Premier Edition includes telephone support for critical issues, plus email support.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-06 14:59

Som jag har förstått det är Google apps privat gratis och om man skall ha det för företag så måste man betala från konto nr 1.

Ursprungligen av kainen:

Som jag har förstått det är Google apps privat gratis och om man skall ha det för företag så måste man betala från konto nr 1.

Jag är rätt säker på att de inte på något sätt hindrar företag från att registrera en "standard edition", de försöker bara kraftfullt föreslå att du blir lyckligare med "premium edition".

Har själv gratisversionen till ett företag. Iofs registrerades den nog innan de gjorde de senaste förändringarna (sänkte till 50 konton och försökte "gömma undan" gratisversionen mer).

Ursprungligen av Hagelin:

Jag är rätt säker på att de inte på något sätt hindrar företag från att registrera en "standard edition", de försöker bara kraftfullt föreslå att du blir lyckligare med "premium edition".

Har själv gratisversionen till ett företag. Iofs registrerades den nog innan de gjorde de senaste förändringarna (sänkte till 50 konton och försökte "gömma undan" gratisversionen mer).

Jag har ju över 200 konton som ska upp, så det blir väl betalversionen oavsett.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-06 16:01

Går man in och kollar på premiere utgåvan så står det "Inte ett företag? Mer om Standardutgåvan"
Däremot står det ingenstans att man inte får registrera standard för företag.

Vi ägs av en större koncern, som sa blankt nej till Google apps. Säkerheten går inte att jämföra med Telia enligt dom, jag visste inte vad jag skulle svara på det.

Verkar som att man får dras med Telia ett bra tag till...

Hah, för telia är ju SÅÅ säkert? Var väl bara här om året som halva deras mailsystem brann upp o folk var utan mail i nån vecka?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-08 01:26

Har precis gått över till google apps både för mina privata domäner med tillhörande mail, och för företaget. Är verkligen hur smidigt som helst. Rekommenderar det starkt

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-08 07:58

Vad är det som är så säkert med telia i jämförelse med google? Använder dom några extra säkerhetsprotokoll till mailen eller vad?

1
Bevaka tråden