Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att öppna .odf-dokument i Pages?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har använt NeoOffice under ett par år, tills jag nyligen skaffade iWork. Problemet är att jag inte kan öppna mina gamla odf-dokument (open document format) i Pages. Finns det någon lösning, ett plug-in eller något? Tack på förhand.

Ursprungligen av Raumschiff:

Jag har använt NeoOffice under ett par år, tills jag nyligen skaffade iWork. Problemet är att jag inte kan öppna mina gamla odf-dokument (open document format) i Pages. Finns det någon lösning, ett plug-in eller något? Tack på förhand.

Tror inte att iWork har stöd för odf, men du kan ju exportera till rtf och sedan importera filerna till iWork. iWork har stöd för rtf.

Tack för svaret. Hade dock hoppats på att slippa. Det är nämligen ganska många dokument.

Har kollat lite och ser att Apple har fått mycket kritik för att inte ha stöd för ODF i iWork. Förhoppningsvis kanske det kommer i iWork '10. Det surrar rykten om stöd för ODF i framtida iWork, men dessa rykten verkar ha pågått sedan 2007 och inget har hänt.

1
Bevaka tråden