Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma mail kommer om och om igen

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-09-25 22:43

Hej,
Är där någon mer som har fått problem med mail efter att ha uppdaterat till Snow Leopard? att e-mailen kommer om å om igen även om jag raderar dem och att de kommer dubbelt å triplett även upp till sex gånger av varje????
Just nu har jag 331 brev i inkorgen?

Är där någon som vet lösningen på problemet ? jag håller på att bli galen

Tacksam för all hjälp!

/ Martin

Ovanstående inlägg har flyttats hit från en annan tråd. Den tråden är väl mer allmänt snack om Snow Leopard. Ett konkret problem med en viss programvara mår nog bättre av en egen tråd där man kan diskutera bara det problemet.

Du hade skapat två exakt likadana inlägg. Det andra, som du hade lagt i en tråd som handlar om Time Machine-problem, är raderat nu. Korspostning (samma inlägg i flera trådar) är inte tillåtet på forumet!

/Mod

Vilket eller vilka mail-konton gäller det?
Kör du POP eller IMAP?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-09-30 14:08

pop konto

Varför svarade du bara på en av motfrågorna?

Jag säger inte att det är avgörande för problemlösningen att vi får reda på vilket (eller vilka) mail-konton det handlar om. Men jag tycker att det kan vara intressant att få reda på om det är MobileMe, Gmail, Hotmail, Telia, Bredbandsbolaget, osv osv osv (vad det nu än må vara...)

För ju mer information vi får om problemet, desto lättare är det att göra sökningar som kanske kan leda fram till en lösning.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-09-30 15:51

förlåt missade det......
jag använder mitt eget mailkonto på One.com !

Och du har kollat med dem, så att inte problemet sitter där?

Och du har kollat dina inställningar, så att du inte har ställt in "spara kopia på servern" eller något sådant?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-30 22:06

Hmm, har själv ett antal one-konton, mitt tips är att helt sonika köra IMAP istället, det gör jag på alla one-konton och det funkar alldeles utmärkt i SL. Är visserligen ingen lösning på POP-problemet, men samtidigt finns knappast några fördelar med POP-protokollet, eller har jag missat något?

Jag har samma problem som beskrivs ovan. Det har aldrig hänt mig tidigare utan blev såhär när jag uppgraderade till Snow Leopard.
Väldigt irriterande!

Det gäller flertalet av mina mail-konton. De ligger hos ELIT-webbhotell.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-10-06 11:18

Jag har POP-konto hos one.com och har INTE detta problem. Det låter som att du har ett synkroniseringsproblem. Kolla om aktivitetsvisaren (kringla - noll) säger "registrerar synkroniseringsinställningar) en längre tid efter att du startar Mail.
Jag hade i detta problem efter uppgraderingen men löste det genom att ändra behörigheten i user - bibliotek - Application Support så jag fick läs- och skrivbehörighet.

Någonting gör att Mail inte kan synka med mailservern.

Jag tror mig att funnit en möjlig lösning:

Gå till: Hem / Library / Mail och leta upp filen
MessageUidsAlreadyDownloaded3.

Avsluta Mail och släng denna fil. Öppna sedan Mail igen. Detta bör
resultera i en frisk fil, men Mail kommer troligtvis
åter hämta alla mail som ligger på servern. Men förhoppningsvis för
sista gången.

Tyvärr funkade inte den möjliga lösningen.
Idag hade jag fullt med dubbla mail igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-07 12:10

Hmm, varför inte köra IMAP istället? Då slipper du troligen problemet eftersom IMAP hela tiden dunkar mot servern, dvs inga dubletter. Kan sägas att jag också har One och kör IMAP samt synkat mot 2 datorer och iPhone utan problem.

Jag tycker inte att IMAP funkar tillräckligt bra ihop med regler och många brevlådor.

Här kan vi följa en tråd om problemet. Ingen lösning än så länge.
Apple - Support - Discussions - Multiple Copies of Emails ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-07 12:21

Ok, då skall jag inte bråka mer om det.

Ursprungligen av rasta:

Ok, då skall jag inte bråka mer om det.

Haha! Bråka på du, men jag ändrar inte mig i första taget:-)

1
Bevaka tråden