Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen upplösning fungera, mbpro till tv. dvi-hdmi

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker hitta en fungerande upplösning för att kopplamin macbook pro 2.16 till min panasonic 32 tums lcd hd-rdy via dvi - hdmi men får det inte att fungera. Tvn skall klara 1366x768 men om jag matar den med den upplösningen med hjälp av switchresx blir bildytan ändock förstor och verktygsfältet i e x v firefox hamnar utanför bild. Faktum är att alla upplösningar jag provar blir för stora inkluderat 1280 x 720 med samma problem. Någon som har en lösning på detta?

kan tilläggas att jag provat att stänga av overscan också

Senast redigerat 2009-10-06 23:23
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-10-07 07:05

Jag har läst för länge sedan att det är TV-tillverkarna som stryper upplösningen på HDMI-ingången. Den identifierar sig som 128X-nånting. DVI till VGA-ingång ger enligt min erfarenhet bäst upplösning.

(När jag bökade med det där så läste jag att LG brukar köra native-upplösning på sina HDMI-ingångar, så nästa gång jag köper TV ska jag prova ordentligt innan jag köper)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-07 08:58

Förmodligen är overscan aktiverat i skärm inställningarna. Ta bort det så ska det fungera men då får du svarta ränder.

//Rob

Undersök om det går att aktivera "pixelmappning" på HDMI-ingången du använder på TV:n.

På min Samsung är det t ex bara den ena av fyra ingångar man kan göra det på, och då genom att döpa källan till PC. Vet inte hur man gör på Panasonic, eller om din modell klarar det, kolla manualen.

1
Bevaka tråden