Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt webbhotellet via FTP

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-06 13:52

Tjena!
Har inhandlat mig ett webbhotell och försöker ansluta via ftp.
Kommer inte åt ftp;n via varken macen eller pc'n.

ingen port ska vara stängd i routern och brandväggen är av.

någon inställning man måste göra i osx?

mvh

Nej. Mera sannolikt är din bredbandsleverantör som kanske har en spärr på port 21. Vilken har du? Vilket webbhotell har du? Du kan också prova att ändra från passive mode till active mode eller tvärtom.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-06 16:22

tack för svar!

har bredbandsbolaget som internetleverantör. ringde och pratade med de tidigare idag och han sa att alla portar var öppna och att ingen brandvägg var igång.

one.com är webbhotellet.

Ok, då får du kolla på supportsidorna för http://one.com gällande just FTP. Det står säkerligen där.

VIlket program använder du för FTP? Cyberduck? Cyberduck | FTP, SFTP, WebDAV, Cloud Files & Amazon S3 Browser for Mac OS X |

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-06 17:25

jag har kollat igenom faq:en där men blir inte mycket klokare. har testat cyberduck, fetch, filezilla och transmit. även testat köra på pc:n utan resultat.

felet måste ju ligga hos mig på något sätt eftersom min vän kunde ladda upp filerna till webhotellet från sin hemdator.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-10-06 17:41

One.com har ju 24 tim chatt-service med supporten. Det har funkat bra de gånger jag behövt hjälp därifrån.
För mig fungerar ftp med one.com utan specialinställningar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-06 17:44
Ursprungligen av Stig R:

One.com har ju 24 tim chatt-service med supporten. Det har funkat bra de gånger jag behövt hjälp därifrån.
För mig fungerar ftp med one.com utan specialinställningar.

har snackat med dem men utan framgång. de har testat att logga in på mitt konto och för dom funkar det..

Men då är det förmodligen så att du trots att du påstår annat faktiskt HAR en spärr på ett portnummer antingen i din dator eller i din router.

Du svarade heller inte på om du bytt från active mode till passive mode eller tvärtom.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-06 18:40
Ursprungligen av Taz_1999:

Men då är det förmodligen så att du trots att du påstår annat faktiskt HAR en spärr på ett portnummer antingen i din dator eller i din router.

Du svarade heller inte på om du bytt från active mode till passive mode eller tvärtom.

har testat både active och passive. jo jag funderar kring det jag med.. dock vet jag inte var den spärren ska vara, har kollat modemet och den säger att port 21 är öppen. nåt i osx som spökar kanske?

Ok, bra att du svarade på det.

Du kan få klarhet angående det som "spökar" om du kollar dina inställningar gällande nätverk. Tex proxy, PASV osv.

1
Bevaka tråden