Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal - nu ska det synca med google calendar

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har i 3 års tid använt iCal. Notiser har sparats i datorn. Nu har jag skapat nya kalendrar (jobb, privat, etc) i google calender.

Skitsmidigt!
Guide: Get Started with CalDAV - Google Calendar Help

Problem:

HUR FÅR JAG ÖVER ALLA GAMLA NOTISER SOM LEGAT I EN KALENDER PÅ DATORN LOKALT, TILL EN NYSKAPAD GOOGLE-KALENDER?

Finns det nån "flytta alla"-funktion?

/Johannes

  • Medlem
  • 2009-09-07 21:23

Du kan exportera allt från iCal till fil på datorn. Sedan importera på Googlekalenderns sida.

ta en kik här precis som föregående talare säger:

Migrate events from other applications - Google Calendar Help

> DrDip/Jonaz

Kanon. Ska kolla på detta efter jobbet idag. Återkommer.

Nu är alla kalendrar exporterade i iCal och importerade i google calendar:na.

Nytt problem:

I iTunes iPhone-synk-inställning vill iTunes bara synka huvudkalendern i google calendar. De övriga, som jag skapat (work, privat ect), syns i iCal under "OMBUD" och inte under "GMAIL".

Dessa kalendrar, under "OMBUD" - hur får jag synk på dom?!

  • Medlem
  • 2009-09-08 23:14

Där har vi problem. Rykten säger att iPhone OS 3.1 skall kunna synka fler än en kalender. Jag hoppas på det. Jag har inte hittat någon lösning.

Ursprungligen av DrDip:

Där har vi problem. Rykten säger att iPhone OS 3.1 skall kunna synka fler än en kalender. Jag hoppas på det. Jag har inte hittat någon lösning.

Problem löst. Man behöver inte synca kalendrarna via iTunes. Man ställer in iPhonen så syncas all över internet.Jmf mobileme, men detta blir ju helt gratis.

  • Medlem
  • 2009-10-05 19:11
Ursprungligen av iJohannes:

Problem löst. Man behöver inte synca kalendrarna via iTunes. Man ställer in iPhonen så syncas all över internet.Jmf mobileme, men detta blir ju helt gratis.

Berätta gärna hur du gör. Jag synkar bara över nätet men får bara 'huvudkalendern' och inte de kalendrar jag prenumererar på.

Ursprungligen av DrDip:

Berätta gärna hur du gör. Jag synkar bara över nätet men får bara 'huvudkalendern' och inte de kalendrar jag prenumererar på.

http://www.99.se/nyhetstips-ipod-iphone/259778-google-calendar-gmails-adressbok-far-exchange-stoed.html

  • Medlem
  • 2009-10-06 18:52

Tack! Där fanns svaret jag inte hittat tidigare: "...Jag fick bara upp min huvudkalender först och innan jag listade ut att jag var tvungen att besöka m.google.com/sync för att ställa in vilka kalendrar som skulle synas..."

Senast redigerat 2009-10-07 08:25
Ursprungligen av DrDip:

Tack! Där fanns svaret jag inte hittat tidigare: "...Jag fick bara upp min huvudkalender först och innan jag listade ut att jag var tvungen att besöka m.google.com/sync för att ställa in vilka kalendrar som skulle synas..."

TIPS! Man måste dessutom ställa om språket på Google Mobile till engelska för att det ska fungera. Annars får man upp texten "Enheten stöds inte"!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-27 23:39

Vilken kontotyo ska jag välja

Hej,

vilken kontotyp ska jag välja:
1) automatisk
2) CalDAV
3) Google
4) spelar ingen roll

Busycal är två hundra gånger bättre än iCal när det gäller stödet för Google Calendar. Superbra!

Jag misstänkte det:)

1
Bevaka tråden