Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Courier

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Courier: First Details of Microsoft's Secret Tablet - Microsoft courier tablet - Gizmodo

Hittade ingen tråd om denna på forumet. Det ser ju helt fantastiskt bra ut! Hoppas bara den kommer vara ordentligt kompatibel med min mac. Den borde verkligen vara det om de vill ha med sig designers, produktutvecklare och andra typiska macstereotyper. Om så är fallet så köper jag en på studs!

Finns ingen separat tråd om detta, däremot diskuterades det för ett tag sen i Apple tablet-tråden. Den ser ju fin ut, men det ligger väl en bit in i framtiden.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-10-05 22:12

Ja den ser fin ut MEN, detta är Microsoft... Behöver inte sägas ngt mer egentligen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-05 23:17

För att våga sig på en gissning av önsketänkade så kommer MS ha något för Launch 2011, och det kommer dom att berätta snart - bara veckan innan Apple releasar en ännu bättre och mer innovativ produkt.

Ursprungligen av gammalpuma:

[...] Hoppas bara den kommer vara ordentligt kompatibel med min mac. [...]

Don't hold your breath som de plägar säga på andra sidan pölen...

Ursprungligen av johan_tanying:

Don't hold your breath som de plägar säga på andra sidan pölen...

Det här var ju ganska... välskrivet:)

Dessutom sägs HP vara på väg att överge Windows7 för sin Slate

Mer om gränsnittet: Microsoft Courier interface explained in more detail

Ser faktiskt riktigt bra ut. Tror Microsoft internt haft kris i flera år och kommer att slå oss, och Apple, med häpnad snart.
Man kan bara vara kung på tronen så länge, och slentrian kommer nog drabba Apple också förr eller senare. Är personligen inte alls lika begeistrad över Apples produkter nu än vad jag var för några år sen. Kan inte sätta fingret på det, men något är det...

Ursprungligen av Leftrustle:

Är personligen inte alls lika begeistrad över Apples produkter nu än vad jag var för några år sen. Kan inte sätta fingret på det, men något är det...

Håller med, för mej är det inte kvalitén som så, den är mycket bra,
utan det som får mej att fundera är inriktningen. Blev inte motiverad
av den senaste Keynote speachen... :o/

Men att jag skulle börja använda Micro$oft istället... :oD

Även om deras produkt (vad det nu skulle vara) var bättre än en som
Apple eller någon annan gjort, så skulle det verkligen ta emot!

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 14:15

Stor skillnad på skisser och färdig produkt. Speciellt från Microsoft som gjort detta till lite av sin specialité.

Ursprungligen av acke:

Stor skillnad på skisser och färdig produkt. Speciellt från Microsoft som gjort detta till lite av sin specialité.

Hittills ja, men det är inga dumhuven som jobbar där och den krisen de gick igenom med Windows Vista har nog fått dem att tänka om. Se på Surface t.ex., även om den inte är en konsumentprodukt än så finns den ändå och fungerar.

Windows 7 är inte heller helt dumt, och utvecklingen av Office verkar gå åt helt rätt håll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 18:11
Ursprungligen av Leftrustle:

Hittills ja, men det är inga dumhuven som jobbar där och den krisen de gick igenom med Windows Vista har nog fått dem att tänka om. Se på Surface t.ex., även om den inte är en konsumentprodukt än så finns den ändå och fungerar.

Windows 7 är inte heller helt dumt, och utvecklingen av Office verkar gå åt helt rätt håll.

Hör vad du säger men är tveksam. Känns som att det krävs så mycket mer än smarta människor för att få genom en bra produkt. Surface känns mest som en dyr konceptgrej. Men visst, vad som helst som driver utvecklingen framåt.

Ursprungligen av acke:

Stor skillnad på skisser och färdig produkt. Speciellt från Microsoft som gjort detta till lite av sin specialité.

MS har gjort lite mer än skisser:

YouTube - Microsoft "Courier" secret tablet

en fin animation..

Allt från Apple ser lika (gammaldags) grått ut numera, jämför OS X och Win 7 bara. MS har fräschare design. OS X grafiska design känns Anal Retentive. T o m Win 7 Win 7 Phone ser ut att bli fint.http://gizmodo.com/5471805/windows-phone-7-series-everything-is-different-now?skyline=true&s=i Zune slår iTunes i det mesta (utom Storefunktionen) synd bara att det inte finns för OS X.

Senast redigerat 2010-03-09 21:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-10 11:22
Ursprungligen av Macce65:

MS har gjort lite mer än skisser:

YouTube - Microsoft "Courier" secret tablet

en fin animation..

Vad jag ser, fortfarande inget mer än en animation. Därifrån till en färdig produkt är det ganska långt.

Ursprungligen av Macce65:

Allt från Apple ser lika (gammaldags) grått ut numera, jämför OS X och Win 7 bara. MS har fräschare design. OS X grafiska design känns Anal Retentive. T o m Win 7 Win 7 Phone ser ut att bli fint.Windows Phone 7 Series: Everything Is Different Now - Windows phone 7 - Gizmodo Zune slår iTunes i det mesta (utom Storefunktionen) synd bara att det inte finns för OS X.

Smaken är som baken. Men visst kan man tycka att iPhone OS ser lite daterat ut. Dock är det viktigt att inte lägga till en massa onödigt lulllull på en sådan liten telefon. Det tycker jag Win 7 Mobile har.

Är det inte dags att väcka denna tråd till liv nu när iPaden är på väg?

Ja, Apple verkar ha drabbats av marknadsledar-buggen. Numera känns Microsoft mer och mer som underdogen som har allt att vinna, inget att förlora. Spännande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-30 18:11
Ursprungligen av Leftrustle:

Ja, Apple verkar ha drabbats av marknadsledar-buggen. Numera känns Microsoft mer och mer som underdogen som har allt att vinna, inget att förlora. Spännande.

Microsoft system är förlorad för länge sen, race har redan gått !

Microsoft försöker sminka sin "Skrivbordet" (desktop), vi går inte med på i deras lockande fällan.

Unix är framtidens system som håller hur länge som helst !

Det som jag gillar i den nya "conceptvideon" (eller vad den ska kallas) är att den visar på en vettig användning av en kamera som skulle gå att föra över till iPad. Inte en webbkamera utan en riktig kamera som du kan använda på samma sätt som på en iPhone. Du skulle lätt kunna ta bilder och lägga in dem i KeyNotepresentationer eller Pagesdokument.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-10 14:14

Ja, uppskattar ju användar vänliga gränsnitt framför flashiga.

Måste dock säga att Courier verkar kunna bli trevligt, Windows phone 7 har potential . Windows 7 däremot, rörigt och blått så man tror man ska drunka redan innan man hunnit logga in på systemet.

Ja, håller med att om att Microsoft verkar bli 2010 / 2011 års underdog, antagligen för att alla spottar på företaget och ingen tror att något riktigt inovativt kan komma från dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-30 08:03
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-30 15:49

Men jag gillar en del saker i filmen. Fina funktioner, om man vet om att man kan dra en kontakt till kartan osv. Det är det där Apple är så duktiga på, att få folk att använda alla funktioner. Tror att massor med sådana saker kommer till en ny karttjänst som borde komma det här året från Apple.

Älskar Microsoft.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-30 23:59

HP har skrotat HP Slate som Steve Ballmer stolt presenterade på CES i början på året. Tydligen var Intels Atom processor alldeles för långsam och Win 7 för krävande att de gav upp. I och med köpet av Palm fick HP tillgång till WebOS, så det ligger nära till hands att det är där som HP kommer att satsa på i framtiden. Men det kommer ta minst 6-12 månader innan de har en färdig produkt.

//Rob

1
Bevaka tråden