Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hundratals 99mac medlemmar har bytt till 10.6 Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-04 09:18

Nordea funkar.

Yes!!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-05 02:01

Fick idag min uppgraderingsskiva från apple store, och har nu uppgraderat både min Imac och min MB.

Felfritt, som det ska vara..

Så klart skaffade jag den redan. Men en del mysko fel verkar finnas.
Trots att Safari borde vara bättre och snabbare med Snöleoparden så kan jag inte ens rösta på den här tråden med Safari, utan fick byta till Firefox!

Vad kan det bero på?

Ursprungligen av pick-me-up:

Så klart skaffade jag den redan. Men en del mysko fel verkar finnas.
Trots att Safari borde vara bättre och snabbare med Snöleoparden så kan jag inte ens rösta på den här tråden med Safari, utan fick byta till Firefox!

Vad kan det bero på?

Jag kunde rösta med Safari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-07 13:05

Snow Leopard är faktiskt grymt snabbt. Men här om dagen arbetade jag lite på en gammal PMG4 Cube med OS 9. Där snackar vi snabbt. Allting man gör har exakt 0 fördröjning - trots att jag alltså testade på en 450 MHz G4 och inte 1,25 GHz som är den snabbaste OS 9-maskinen. Och det är (iaf ytligt) inte på långa vägar så primitivt som man minns det - OS 8 må vara gammalt men i OS 9 lade de till många ganska moderna funktioner.

Så skratta inte åt OS 9 - själv ser jag dess enkelhet och obegripliga rapphet som ett mål att sträva mot. Snow Leopard är i den bemärkelsen det närmsta det målet vi har kommit i dag. Ett mycket bra OS.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-07 15:53
Ursprungligen av Rajje:

Snow Leopard är faktiskt grymt snabbt. Men här om dagen arbetade jag lite på en gammal PMG4 Cube med OS 9. Där snackar vi snabbt. Allting man gör har exakt 0 fördröjning - trots att jag alltså testade på en 450 MHz G4 och inte 1,25 GHz som är den snabbaste OS 9-maskinen. Och det är (iaf ytligt) inte på långa vägar så primitivt som man minns det - OS 8 må vara gammalt men i OS 9 lade de till många ganska moderna funktioner.

Så skratta inte åt OS 9 - själv ser jag dess enkelhet och obegripliga rapphet som ett mål att sträva mot. Snow Leopard är i den bemärkelsen det närmsta det målet vi har kommit i dag. Ett mycket bra OS.

Mycket av grafiken var programerad i assembler ~1980-84. Självklart att det var snabbt.

Jo gammla systemet var inte dummt och inget vettig motsvarighet till resource forken har kommit än till osx.

Ursprungligen av Rajje:

Så skratta inte åt OS 9 - själv ser jag dess enkelhet och obegripliga rapphet som ett mål att sträva mot. Snow Leopard är i den bemärkelsen det närmsta det målet vi har kommit i dag. Ett mycket bra OS.

Det är snabbt, visst. Tre grejer bara:

För det första: 9.2.2 var inte det bästa MacOS. 7.6.1, 8.6, 9.0.4, 9.1, mycket bättre. 9.2.2 var rätt skakigt, fanns bara för Classics skull. Så alternativet var helt felställt. 9.2.2 lever jag helst utan, men 9.0.4 är absolut nödvändig.

För det andra: Ja det finns en hel drös program som inte finns till OSX, eller där OSX-programmen är så mycket sämre att man inte kan byta. Men jag tänker inte lista dem här.

För det tredje: Detta är grovt off-topic! Både hyllningar och grinigheter är irrelevanta för tråden. (Men de första är förstås trevligare.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-07 23:22
Ursprungligen av Rajje:

Snow Leopard är faktiskt grymt snabbt. Men här om dagen arbetade jag lite på en gammal PMG4 Cube med OS 9. Där snackar vi snabbt. Allting man gör har exakt 0 fördröjning - trots att jag alltså testade på en 450 MHz G4 och inte 1,25 GHz som är den snabbaste OS 9-maskinen. Och det är (iaf ytligt) inte på långa vägar så primitivt som man minns det - OS 8 må vara gammalt men i OS 9 lade de till många ganska moderna funktioner.

Så skratta inte åt OS 9 - själv ser jag dess enkelhet och obegripliga rapphet som ett mål att sträva mot. Snow Leopard är i den bemärkelsen det närmsta det målet vi har kommit i dag. Ett mycket bra OS.

Försök göra två saker samtidigt på den burken så ska du se att hastigheten går ned till noll. Eller det räcker med att tömma papperskorgen eller hålla ned musknappen...

Samtidigt, Mac OS var det som fick in mig i mac-stallet så det kan ju inte vara helt dåligt. Sedan glömmer man lätt hur alternativen såg ut.

Nu är vi alla OT här, sorry. Kanske en ny tråd eller så slutar vi snacka om Mac OS här?

Your mother runs macintosh, system seven!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-24 09:38

Jag väntar med uppdatering till dess jag får säkra bevis för att Handelsbanken internetbank fungerar och jag fått min dosa.

Danska polisen...

Snow Leopard

Hur länge ska man vänta med att installera Snow Leopard???

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-05 13:53
Ursprungligen av goranann:

Hur länge ska man vänta med att installera Snow Leopard???

Beror förstås på vilken programvara du kör. Du kan göra en sökning i den här tråden och se om du får någon träff.

Men rent allmänt finns det väl ingen anledning att vänta. Det bästa är att Findern gjorts om från grunden och att dra-släpp buggarna med den är borta.

Uppgraderat och det känns positivt, tror att datorn är snabbare.
Har inte upptäckt några problem med något, kör logic 9 och adobe och inget har klagat.

Bevaka tråden