Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stream-kvalité i Quicktime X

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker att kvalitén på en stream har blivit sämre i Quicktime X än tidigare versioner.
Detta tycker jag märks tydligt i exempelvis SVT-Play där jag använder Quicktime för att ladda ner program.

Min gissning är att det beror på att man via Systeminställningar tidigare kunde få anpassad kvalité utifrån vald bredbandhastighet.
Nu verkar denna vara automatiserad.

Jag vet inte om min teori stämmer.

Är det någon som har koll på hur jag ändrar så att kvalitén blir bästa möjliga i Quicktime X?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-05 00:07

En inställning som helt klart saknas - läste en artikel på maxosxhints macosxhints.com - 10.6: One Way to fix QuickTime X streaming issues

Ej direkt Apple elegans - mera Apple igonrans, hoppas att dom får tumme ur och inser detta!.

Tack för tipset!
Dock så har jag raderat hela mitt förra system. Finns det något ställe att ladda ner den förra Preference Pane?
Har försökt hitta den men hittar bara en för Quicktime X, som känns mer eller mindre värdelös.

Jag har löst det nu men tyvärr utan "Apple elegans".

Installerade Leopard på en extern disk och därifrån flyttade jag över Quicktimes Preference Pane.
Denna verkar fungera ihop med Quicktime X. När jag nu öppnar ett SVT-Play-klipp så är det betydligt bättre kvalité, till och med i Quicktime X.

1
Bevaka tråden