Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern hdd, uppgradering och få med Album Artwork + spellistor.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-10-04 01:28

Jag har haft: Tiger, iTunesbibliotek på extern hdd. Nu har jag uppgraderat till Snow Leopard och har iTunesbiblioteket på en nätverksdisk. Men jag lyckas inte få in Album Artwork och spellistor.

Jag exporterade spellistorna fr iTunes innan men de godkänns inte av nya iTunes. Jag har försökt lägga till artworkmappen både på /user/Music och i min nya biblioteksmapp på nätverksdisken men inget känns av av nya iTunes.

Någon som har tips på en lösning?

Med iPhoto var det bara att lägga det gamla iPhotofilerna i biblioteksmappen så uppdaterade iPhoto dem och alla gamla album och det kom med.

  • Medlem
  • 2009-10-04 11:54

Det här är den lösning jag har hittat:

1.Starta nya iTunes, tala om under Preferences/Advanced var ditt bibliotek är (om du har det på ett annat ställe än /hemmapp/Music/iTunes).
2.Välj File/Add to library för att iTunes ska hitta ditt bibliotek(alltså samma ställe som du angav ovan), filerna läggs inte till dubbelt.
3.Stäng iTunes.
4.Flytta alla filer i hemmapp/Mucis/iTunes till en nygjord mapp på tex skrivbordet (som backup)
5.Ta alla filer du hade i hemmapp/Music/iTunes på gamla systemet och lägg i den nu tomma hemmapp/Music/iTunes.
6.Starta iTunes, nu ska alla spellistor och album artwork vara med.
7. Nu kan du slänga den nygjorda mappen med backupen i, förutsatt att allt funkar.

Funkade för mig!

1
Bevaka tråden