Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail från egen domän i Apple Mail?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en tjänstemail som av olika skäl inte kan användas direkt med exempelvis IMAP. Istället vidarebefordrar jag inkommande mail till ett gmail-konto som jag i sin tur kör med IMAP till Apple Mail i min laptop och iPhone. Omständligt men det funkar med ingående mail.

Om jag svarar på mailen direkt från gmails webbgränssnitt så kan jag välja att visa adressen med min domän som avsändare istället för gmail-adressen som jag faktiskt skickar från. All utgående trafik från Apple Mail kommer där emot från gmail-adressen då kontot med min domän ju inte finns med bland kontona som administreras direkt i Apple Mail. Dock går mailen även i detta fall via gmails servrar varför jag undrar om det ändå kan finnas ett sätt att lösa så att avsändaren som visas blir min domän-adress?

Är det inte bara att speca rätt adress i gmail-kontot du ställt in i Mail?

Jo, men han kanske inte alltid vill ha den adressen som avsändare. Ibland vill han kanske ha gmail-adressen som avsändare.

Lägg upp ett konto till, med tjänstemailen som adress. Lägg upp det som en POP, och se till att det kontot inte finns med i "Hämta alla" (eller vad det nu heter i Mail). Du behöver ju aldrig hämta något till det kontot, utan bara använda det som alternativ avsändaradress.

Så gör jag i Entourage. Jag har ett par konton som jag aldrig hämtar mail till, utan som bara används som alternativa avsändaradresser. Borde gå att göra likadant i Mail.

Ursprungligen av Johan S:

Är det inte bara att speca rätt adress i gmail-kontot du ställt in i Mail?

Snudd på pinsamt men jo precis så enkelt var det, dvs önskad avsändaradress anges under inställningar -> konton -> markera gmail-konton -> e-postadress.

Den andra varianten har jag inte provat men tack båda för hjälpen!

1
Bevaka tråden