Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word 2004, plötsligt felmeddelande vid spara

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har utan problem jobbat med ett dokument i Word 2004 en längre tid. Sparat med jämna mellanrum. Idag när jag försökte spara dök följande felmeddelande upp.

Någon som har råkat ut för samma problem, och sitter inne med en lösning? Jag har provat att spara i annan mapp, och under annat namn utan framgång. Dokumentet innehåller text och ekvationer, och har alltså gått att spara tidigare. Det enda som tillkommit är mer text.

Utrustning: Office 2004, Macbook (senaste modellen), OS X 10.6, ca 180 GB ledig utrymme, inga övriga apps igång.

Passar samtidigt på att fråga om någon vet om det går att testa ett demo av Office 2008 samtidigt som Office 2004 är installerat?

Om du försöker spara på en nätversserver så kan det vara ett problem vi diskuterat i denna tråd:

http://www.99.se/mac-os-x-server/255202-problem-med-att-spara-fran-word-till-server.html

Har du använt roliga tecken i mappnamn eller filnamn någonstans i sökvägen eller har väldigt många mappar ner till där du sparar så kan man också få felmeddelanden.

Om Demo av 2008: Jag är ganska säker på att MS tänkt sig att folk skall kunna testa demo 2008 med 2004 installerat.

Tack Taz_1999. Som svar på dina frågor:

Jag provar spara på interna disken. Har provat i olika mappar, utan framgång. Det enklaste jag kunde tänka mig var att spara filen som x.doc på skrivbordet. Fick samma meddelande. Provade även på ett USB-minne, samma felmeddelande.

Tänkte prova 2008, men måste få skiten sparat först (jag skulle kunna copy/pasta rubbet till Pages eller liknande, men det löser bara problemet temporärt).

Provat andra format? Spara som...

Prova att dela upp dokumentet i halvor och sedan nya halvor och spara dessa för sig, Om halva ett går att spara, men inte halva två, så är felet i halva två. Om du kan spara första halvan av andra halvan, men inte andra halvan av halvan, så är felet i den halvan. Du fattar?

Felet kan ha att göra med att dokumentet är paj någonstans också. Eller innehåller en trasig bild eller använder att trasigt typsnitt.

Är med på vad du menar med att dela upp, och hade precis börjat testa när Mr. Badboll kom på besök. Tvångsavslut, surt som f-n. Får hoppas att problemet bara var relaterat till just det dokumentet.

Tack för hjälpen ändå, uppskattas!

1
Bevaka tråden