Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur monterar man minne i Mac mini?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-30 18:06

Lånar tråden lite och undrar vart jag hittar instruktioner/video klipp på hur man byter minne i just den versionen av mac mini, för om jag fattat det rätt så byter man olika på olika versioner. eller har jag fel.

tacksam om någon kan länka några bra instruktioner eller video klipp.

  • Medlem
  • 2009-10-01 07:36
Ursprungligen av ceda:

Lånar tråden lite och undrar vart jag hittar instruktioner/video klipp på hur man byter minne i just den versionen av mac mini, för om jag fattat det rätt så byter man olika på olika versioner. eller har jag fel.

tacksam om någon kan länka några bra instruktioner eller video klipp.

ifixit Repair finns ganska bra instruktioner. Jag använde dem för ett par dagar sen när jag opererade in minne i en ny Mac mini, och den lever fortfarande.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-10-01 09:33

Jag använde mig av den här videon när jag fyllde på min Mini med mera minne. Dock så är det mycket enklare i verkligheten än vad dom påstår i videon men dom överdriver väl för att inte lura något generalpucko att göra något den inte klarar och bli stämda pga det.

Har brutit ut ovanstående tre inlägg från en annan tråd. Den tråden handlar om hur man använder Mac Mini som mediacenter.

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-05 17:09
Ursprungligen av Pilen:

Dock så är det mycket enklare i verkligheten än vad dom påstår i videon men dom överdriver väl för att inte lura något generalpucko att göra något den inte klarar och bli stämda pga det.

Det är inte svårt att pilla isär en Mini, men man bör vara lite händig, ha tålamod, tid och lämpliga verktyg. Har man skruvat i datorer förr, är det definitivt inget problem.
Jobbar man metodiskt och håller reda på alla skruvar och fjädrar så är ihopmonteringen inget problem.

1
Bevaka tråden