Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sen 2008 MBP svart skarm och hackande ljud

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Valdigt sallan (1-4ggr i manaden) och utan nagra speciella omstandigheter, i olike program (word, textedit, safari, photoshop) sa far hela datorn spasm, skarmen far rander i olika farger men ar mestadels svart. . Om den spelar musik sa burjar det hacka och knastra pa hogsta volym,

Detta har den gjort i 4manader, ca 8manader sen so spilde jag vatten vid sidan av datorn lyckligtvis var den avstangd, och vatskan spilde inte i datorn daremot sa blev det blott vid el ingangen som snabbt tokades upp.

Nu vill jag lamna in den eftersom garanti tiden borjar narma sig. Och jag har tre fragor:

1. Hur kan de testa vad som ar fel nar detta uppkommer vid oforutsagbara tillfallan som ocksa intraffar ganska sallan?

2. Kan det ha med vatskan att gora? Har inte rad att behova betala for en inspektion av datorn om de kan bevisa att det var mitt fel.

3. Har detta hant nagon annan?

Tack i forskatt!

glomde att saga; nar den far spasm kan jag inte gora annat an att tvangs avstanga den...

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-30 15:48

Prova starta från återställnings DVDn och kör Apple Hardware Test.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-30 17:12

Med "sen 2008" syftar du alltså på de nya MacBook Pro med svarta tangenter?

1
Bevaka tråden