Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raska på nu, Apple! 8xagp och 3.4Ghz 800Mhz FSB i Asus bärbara...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Antar att det gäller för Apple att verkligen få in en bärbar med ppc970 innan sommaren, kan nog bli så att vi ligger hjälplöst efter om ASUS verkligen har en sån här på gång:

"Taking desktop performance on the road is no
longer a dream, with the ASUS L5 notebook. The
top-of-the-line L5 is truly a portable, highperformance
solution that can replace your bulky
desktop. For networking, it is equipped with
10/100/1,000 high-speed Ethernet, and built-in
802.11a/b wireless standard. For performance, the
new notebook runs on a 3.4GHz P4 on 800MHz
FSB and supports Hyper-Threading Technology.
DDR 400 memory support and the AGP 8X interface
are also included to handle the most demanding
tasks.
The L5 further offers gaming and multimedia support
with the industry' s leading graphics solutions and
features. By staying in step with the most advanced
GPU from graphics chip giants, NVIDIA and ATI, the
L5 is ideal for game enthusiasts. Along with the
unique Audio DJ feature, S/PDIF digital audio, TVout
and TV Tuner support, it enables a complete
multimedia environment. Expansion and peripheral
connection are easily achievable through IEEE 1394
interface, 5 x USB 2.0 slots, a 3-in-1 card reader
(MMC, SD, MS), and 2 x PCMCIA slots."

Saxat från asusworld 11.
ASUS eMagazine

Det kostar säkert, men hade jag råd, och bara ork att bära med mig en(1) laptop, så hade det nog vart en L5 jag bar på då jag behövde "performance" på resande fot...och om man klarade sig utan OS X, vilket inte är troligt
Tur man är fattig så att man fortfarande kör Pismo

  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 13:10

Det står ju inget om skärmstorlek eller storlek och vikt på hela maskinen. Troligtvis blir den rätt stor och tung för att få plats med alla de sakerna de skriver om. Sen kan man ju också fundera på värme utvecklingen av alla snabba delar och hur fläkt ljudet kommer bli. Snabbhet är inte det enda som spelar in. Speciellt inte på bärbara som man ska släpa med sig och gärna ska fungera längre än en timme utan elsladd.

/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 13:41

Jag hade tidigare en bärbar Asus L3 med en P4-processor på 2 GHz och 512 RAM. Kan bara intyga att Asus gör jäkligt snabba och högkvalitativa datorer.

Man undrar ju när Apple ska vakna ur sin slummer på prestandasidan. Kände idag att min iMac 1 GHz med 512 MB RAM var braaaa mycket långt långsammare i Photoshop än ovan nämnda dator.

Faktum kvarstår dock: Apple gör snyggast datorer och OS X är världens bästa operativsystem!

Citat:

8xagp och 3.4Ghz 800Mhz FSB

Är det bara jag som får mig en funderare på batteritiden? Hur fet är resten av datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 14:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Är det bara jag som får mig en funderare på batteritiden? Hur fet är resten av datorn?

Batteritiderna lär inte vara bra med tanke på att det är en vanlig P4-processor i maskinen. Tror att Mobile-varianten "bara" är uppe i 2,4 eller 2,6 GHz.

Flera tillverkare, bland annat Mitac, kör med den vanliga processorn eftersom den både är billigare och ger överlägsen prestanda.

Nackdelen är ju som sagt att batterierna håller i knappt en timma. Modellen är väl avsedd för de som vill ersätta både hemma- och jobbdatorn med samma bärbara dator och som i princip alltid kör med kabeln i väggen.

Prestandabladet nämner vikter på 3.3 och 3.5kg för 15" och 16" (IPS-skärmar).
Och batteritid mellan 1.5 - 3 timmar. Men man ska väl inte bry sig så mycket om vad asus, apple och andra tillverkare säger om sina battreitider, det stämmer ju sällan med verkligheten.
Särskilt snygga kan de här L5'orna ju inte vara då de inte har med mer än två små plutte bilder på den...

Edit: felstavning

Senast redigerat 2003-05-08 14:28
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 14:09

Hur långt bort är den då?

Har precis bläddrat igenom en gång till, men jag hittar inget om datum, bilden som jag bifogade kan eventuellt vara på en L5c, som redan finns att köpa som jag fattar det, de har bara 3Ghz'arn med 800FSB...

Är det någon som har koll på om de där "IPS"-skärmarna är som de utger sig för att vara, "bredvinkel"...???

Det finns väl ingen 3.4GHz P4 ännu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-10 01:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Det finns väl ingen 3.4GHz P4 ännu?

Nej, jag tror faktiskt inte det heller.
Det kanske bara är ett longshot?

1
Bevaka tråden