Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail släpper igenom all spam

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en mailadress kopplat till ett eget domän och i början av användet använde jag en gratis server för utgående mail vilket ledde till att jag nu får drygt 100 skräpmail om dagen. Jag använder Mail men allt går igenom spam-skyddet. Är det för sent att göra något åt det?

Tack på förhand

Erik

Ursprungligen av elissinger:

Är det för sent att göra något åt det?

Jag förstår inte frågan. För sent att göra något åt vadå?

När "spammarna" väl har hittat din mail-adress, så är det inte mycket du kan göra, mer än att ha ett bra spam-filter som sorterar bort det mesta.

Göra något åt allt spam, trodde att Apples spamskydd borde fungera?

Skaffa ett "externt" spam-filter. Jag använder SpamSieve (dock inte till Mail, utan till Entourage), och det funkar väldigt bra.

Eller så får du "lära" Mail att känna igen skräp-breven. Det kan man göra i SpamSieve. Men eftersom jag inte använder Mail, så vet jag inte vilka sådana "inlärningsmöjligheter" som finns i Mail.

Och nu när jag förstod frågan lite bättre, så har jag flyttat tråden till "Apple programvara", och förtydligat rubriken lite. (Tidigare rubrik: "Spam i mailen")

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-30 22:06

Jag hade ungefär så för nått år sedan. Jag gick över till gmail från Google. Eftersom jag har ett eget domännamn så fick jag fortfarande betala min gamla operatör för att upprätthålla DNS-entryt.

Att använda gmail med en egen domän kostar mig ingenting och Google är väldigt bra på att ta bort spam. Före detta fick jag en 70 spam om dagen. Nu får jag på sin höjt ett en veckan! Oerhört effektivt spamfilter.

Prova vettja, kostar ju ingenting.

1
Bevaka tråden