Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

090907: När kommer det en ny iMac?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-07 14:46

Hej,

Ja. Rubriken är väl inte 100% men drar förmodligen intresse.
Var ett tag sedan man surfade forum, så ha överseende och flytta gärna om det är helt fel.

Har sökt runt - utan resultat - på rykten om ny imac.

Vad tror vi om iMac? När kommer det ny modell? Vad sitter i?

Hade varit trevligt med lite diskussion!

Man kan ju börja här:

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Där ser du även de rykten som kommit senaste tiden angående iMac.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-08 00:04

Jag tror att det kommer nya iMac's i slutet av September eller i början av Oktober...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 15:00

Väldigt tyst på ryktesfronten om nya modeller är på gång redan i september...

Hur ser det ut på processorfronten? Finns någon passande efterföljare till Core 2 Duo tillgänglig?

I övrigt hoppas jag på:
• Lägre pris (prissänkningen motsvarande sänkningen av MBP, samt pga lägre dollarkurs)
• 8GB RAM till överkomligt pris
• Möjlighet till vass grafikprocessor
• Blu-Ray
• HDMI

  • Medlem
  • 2009-09-11 15:05
Ursprungligen av marcus.j:

Hej,

Ja. Rubriken är väl inte 100% men drar förmodligen intresse.
Var ett tag sedan man surfade forum, så ha överseende och flytta gärna om det är helt fel.

Har sökt runt - utan resultat - på rykten om ny imac.

Vad tror vi om iMac? När kommer det ny modell? Vad sitter i?

Hade varit trevligt med lite diskussion!

Ändrar rubriken och flyttar till adekvat forum.

Admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 08:55

Nytt rykte!

Kanske finns hopp om en ny iMac, med lägre pris och ordentligt omdesignad, inom kort trots allt:

Apple: New Macs Coming Soon? - Tech Trader Daily - Barrons.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 09:18

Intressant kommentar på MacRumors om det nya ryktet:

"I wonder if this has anything to do with the fact that intel has announced that the new Mobile Quad core i7 (clarksfield) will be shipping by the end of september."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-16 11:13
Ursprungligen av maca:

Kanske finns hopp om en ny iMac, med lägre pris och ordentligt omdesignad, inom kort trots allt:

Apple: New Macs Coming Soon? - Tech Trader Daily - Barrons.com

hopp? det är typ redan klart (det känns så iaf) att iMac kommer få en uppdatering inom en mycket snar framtid, och det är ju grymt bra. Apple skall ju sluta med sin sedvanlig keynote i januari (Macworld Expo) där det annars presenterades nyheter som dessa, så det är ju galet bra att sådant komma nu istället, innan julen.

och priser kommer antagligen minska rejält.

jisses, jag längtar så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 14:08

Ska man gissa att de polerat upp aluminiumet på samma sätt som på nya iPodsen.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-17 16:05
Ursprungligen av acke:

Ska man gissa att de polerat upp aluminiumet på samma sätt som på nya iPodsen.

Då ser jag till att jag köper den nuvarande iMacen för framtida behov

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-17 17:02

Inte under det här året, säger jag. Det blir allt glesare mellan uppdateringarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 09:59

Man har väl tidigare varit hyggligt snabba med att anamma ny teknologi från Intel, så vi får se hur det blir denna gång:

Premiär för den mobila versionen av Core i7 - IDG.se
AnandTech: Mobile Core i7 920XM, Clarksfield: Nehalem on-the-go

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-24 10:15

Hoppas det dröjer eftersom jag för en timme sedan köpte en iMac 20" över disk.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-09-24 12:34

Jag har lärt mig en sak när det gäller Apple: Att inte köpa saker och ting (som en iMac) såhär långt efteråt. Vem vet, det kanske kommer en ny modell om en månad? Behåll det du har, sen om det kommer en ny, då köper du den. Så har jag resonerat.

Jag bestämde mig för två år sen att köpa en ny MacBook Pro. Jag sålde mina två Macar som jag hade och inväntade snällt den nya MacBook Pron, eftersom den som var ute då var ungefär 7-8 månader gammal. Vem vill köpa något som är så 'gammalt' ?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-24 17:08
Ursprungligen av dayweed:

Jag har lärt mig en sak när det gäller Apple: Att inte köpa saker och ting (som en iMac) såhär långt efteråt. Vem vet, det kanske kommer en ny modell om en månad? Behåll det du har, sen om det kommer en ny, då köper du den. Så har jag resonerat.

All hårdvara går igenom små hårdvarurevisioner. Jag föredrar att köpa när modellerna har satt sig. Med noll inflation och mikroskopiska prestandaförbättringar är det inga stora förluster man gör om man väntar. Dessutom, den som köpte en iMac 2.66 av förra genationen med separat grafik och två FW-kontakter var nog inte alltför missnöjd när de nya (nuvarande) dök upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 21:42

Ny iMac redan i produktion!?

Ja, det hävdar AppleInsider:

AppleInsider | Apple ready and waiting with redesigned iMac line

Oklart när exakt de lanseras, kanske redan nästa vecka! Också oklart vad som kommer att vara nytt, förutom att det blir ny design på lådan och lägre pris.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-24 14:24

Jag förstår inte riktigt resonemanget, det kommer alltid komma nyare prylar och även fast det gör det så blir ju inte de äldre sakerna sämre för det. Det är inte direkt så att en processor nerklockar sig själv för att det kommer nyare processorer som är snabbare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-25 10:51

Visst är det så att det alltid finns något nytt och bättre runt hörnet i den här branschen, och även om de prylar man har inte blir sämre för att det kommer en ny version, så känns det lite surt de gånger man har taskig tajming.

Nu låter det på AppleInsider inte som att några radikala förändringar väntar, mer än utseendemässigt. Skulle man däremot gå över till Intels Core i7 är det ett hyggligt steg i prestanda, inte minst som den har fyra kärnor...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-27 17:37

De senaste ryktena om ny iMac kommer från franska Mac4Ever och de ger nu följande detaljer:

• SD-kortläsare (som i MBP)
• Upp till fyrakärnig processor (Quad Core)
• Blu-Ray (troligen tillval)
• Helt ny, avancerad mus!!!

Mac4Ever.com • Voir le sujet - Le nouvel iMac aura une nouvelle souris Apple

Ser alltså ut att blir mer än bara kosmetiska förändringar och prissänkningar!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-27 21:56

Varför inte expresscard? Det hade varit riktigt, riktigt bra - då hade jag blivit lite knäckt (eftersom jag precis köpt en iMac). Då hade man kunnat utöka med eSATA, t.ex.

Fyra kärnor kommer 100% säkert med nästa modeller, men då blir det på de dyra modellerna kring 20000:- strecket.

Blue-ray? couldn't care less... Varför inte skippa optiskläsare helt?

Avancerad mus? Gäsp.

Nya frågor: 24" över hela linjen? (Då är jag glad att jag fick tag på en 20" innan de försvann)
Ny märklig design eller försiktig facelift?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-27 23:57
Ursprungligen av planB:

Avancerad mus? Gäsp.

Tvärtom tycker jag det är den mest spännande nyheten om det är sant. Helt enkelt för att Apples möss sedan 1998 skapar så heta känslor. Vilda diskussioner väntar! Antingen fanatiskt älskad eller hatad och idiotförklarad...

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-28 11:51

Jag hoppas nya musen blir någonting man kan använda, mighty mouse är bara skräp.

  • Medlem
  • 2009-09-28 21:07

Musdiskussionen kan med fördel hållas i någon av de trådar som redan finns. Nöj er med frågan om den nya musens (?) vara eller icke vara här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-29 15:57

Gamla iMac-modellerna slut

Apple har nu informerat återförsäljare om att de inte längre kan leverera de nuvarande iMac-modellerna (och inte heller den billigare MacMinin).

Detta om något är ett säkert tecken på att de nya modellerna kommer när som helst!

Källa Appleinsider: AppleInsider | Apple warns of near-term iMac, Mac mini constraints

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-29 16:22
Ursprungligen av maca:

Apple har nu informerat återförsäljare om att de inte längre kan leverera de nuvarande iMac-modellerna (och inte heller den billigare MacMinin).

Så sade man periodvis om förra generationen av Mac mini:n också - LÅNGT innan de faktiskt uppdaterades.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-29 18:02

Haha, verkar var någon i tråden som till varje pris försöker se dessa rykten som synnerligen opålitliga, att det inte kommer något nytt förrän nästa år och att det hur som helst bara handlar om lite kosmetiska förändringar!

Verkar vara samma person som nyss har köpt en iMac...

Själv räknar jag med en ordentlig uppgradering och sänkt pris inom två veckor, men det betyder ju inte att de nuvarande modellerna plötsligt blir värdelösa

Apropå det där med att "köpa nytt", så gäller det bara att hamna i ett bra flow så att man kan sälja det man har utan större förlust. Är man snabbt ute och säljer i rätt tid behöver en uppdatering inte alls bli särskilt dyr. Var utan min Iphone 3G en månad och behövde bara lägga till en tusing för att få den nya, till exempel.

  • Medlem
  • 2009-09-29 20:23

Raderar några OT-inlägg.
Admin

Är inte så förjust i nuvarande designen. Ser gärna nåt i stil med ledskärmen, dvs, mer "skärmlook", droppa haklappen med andra ord.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-01 08:37
Ursprungligen av eskimo:

Är inte så förjust i nuvarande designen. Ser gärna nåt i stil med ledskärmen, dvs, mer "skärmlook", droppa haklappen med andra ord.

Risken är ju då att den måste bli tjockare istället för att få plats med allt.

Bevaka tråden