Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video ut från MacBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-09-27 21:55

Jag har precis köpt en ny MacBook (ska ersätta en gammal iBook). Jag har också en Mini-DVI till S-video adapter som jag har använt till min iMac. Problemet är att när jag stoppar in adaptern i MacBooken så känner den av själva adaptern men inte att det finns en TV i andra änden och TV:en (tjocktv) känner heller inte av någon S-video signal. När jag använder adaptern till iMacen så fungerar det alldeles utmärkt.
På iBooken har jag en Mini-VGA till S-video adapter som fungerar bra till TV:en.

Har inte MacBookens grafikkort någon analog video ut?

Jag har kikat igenom hela sortimentet på applestore och hittat en uppsjö med mini-dvi till video MEN ingen som passar MAcBook. De har för MacBook Air, MacBook G4 och iMac men inte till den "vanliga" macbooken verkar det som.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-09-28 22:09

Slutsatsen vekar vara att MacBooken inte har analog video. Den adapter som jag har funkar tydligen bara till iMac (Intel) och PowerBook G4.
Nåja, ytterligare ett skäl till att köpa platt-TV:)

Citat:

Slutsatsen vekar vara att MacBooken inte har analog video.

Vilket är lite lustigt, har inte Air samma grafikkort?

En annan lustig detalj är att om jag startar om i Vista så rapporterar NVidias drivrutiner att det går att ansluta en TV till utgång 2. Jag ska försöka hitta någon med en video-ut-kabel och prova vad som händer under Windows.

Macbooks med Nvidia-grafik, alltså alu från 2008 och alla från 2009, kan inte användas med composite-/s-video-adaptern.

1
Bevaka tråden